Boligkravet
Boligkravet
Jeg mener før at have læst, at man kan søge familiesammenføring under de danske regler på to lejekontrakter?
Hvis man altså fx. har én 1 års kontrakt fx. til februar 2013 og dernæst én lejekontrakt ubegrænset fra februar 2013, vil det så betragtes som bolig til rådighed i 3 år?
Hvad tror I?
Hvis man altså fx. har én 1 års kontrakt fx. til februar 2013 og dernæst én lejekontrakt ubegrænset fra februar 2013, vil det så betragtes som bolig til rådighed i 3 år?
Hvad tror I?
Re: Boligkravet
Vi har indgivet en ansøgning med to lejekontrakter, som du beskriver. Har dog ikke fået en afgørelse endnu.
-
fundiver199
Ja det burde kunne godkendes.
-
mariamajken
Hej
Jeg er super nervøs jeg har søgt fs og venter svar,nu er det sådan at det hus jeg bor til leje i er røget på tvang og jeg skal flytte,hvad sker der så ?? jeg har boet der de sidste 4år og er total uden skyld men vil us også se sådan på det ??? hva gør jeg.
Jeg er super nervøs jeg har søgt fs og venter svar,nu er det sådan at det hus jeg bor til leje i er røget på tvang og jeg skal flytte,hvad sker der så ?? jeg har boet der de sidste 4år og er total uden skyld men vil us også se sådan på det ??? hva gør jeg.
Du finder er andet sted at bo, med en lejeperiode på minimum 3 år, og sender den nye lejekontrakt til us.mariamajken skrev:Hej
Jeg er super nervøs jeg har søgt fs og venter svar,nu er det sådan at det hus jeg bor til leje i er røget på tvang og jeg skal flytte,hvad sker der så ??
Us er egentlig ret ligeglade med om du er uden skyld. De er såmænd heller ikke interesseret i om grunden til at man har været på kontanthjælp, var fordi at man var kommet lige ud af gymnasiet, fik et arbejde, og 3 måneder efter så blev fyret, og at man derfor på det tidspunkt endnu ikke har haft mulighed for at have arbejdet nok timer til at modtage dagpenge, selvom man har været i A kasse siden det sekund man var færdig som student.mariamajken skrev: jeg har boet der de sidste 4år og er total uden skyld men vil us også se sådan på det ??? hva gør jeg.
-
fundiver199
Jeg går ud fra, at det nok også er et problem at finde 50.000 til en garanti, hvis man er røget på tvangsauktion og dermed har pligt til at give kreditorerne alt, hvad man har af tilgængelige midler. Så måske kan du lige så godt indstille dig på at finde andre løsninger som eksempelvis at flytte til Sverige en periode.
Med mindre selvfølgelig I opfylder nogen af betingelserne for at få dispensation, fordi det ville stride mod Danmarks internationale forpligtelser at henvise jer til at bo i din ægtefælles hjemland.
Med mindre selvfølgelig I opfylder nogen af betingelserne for at få dispensation, fordi det ville stride mod Danmarks internationale forpligtelser at henvise jer til at bo i din ægtefælles hjemland.
Ahhh....Nu bor spørgeren jo kun til leje i et hus der er røget på tvangsauktion, så det er måske lidt forhastet at begynde at gennemsøge det svenske boligmarked.fundiver199 skrev:Jeg går ud fra, at det nok også er et problem at finde 50.000 til en garanti, hvis man er røget på tvangsauktion og dermed har pligt til at give kreditorerne alt, hvad man har af tilgængelige midler. Så måske kan du lige så godt indstille dig på at finde andre løsninger som eksempelvis at flytte til Sverige en periode.
Men at huset du bor til leje i er røget på tvangsauktion, betyder da ikke at du skal flytte. Det ophæver da ikke din lejekontrakt at huset går på tvangsauktion.mariamajken skrev:Hej
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Den nye ejer kan opsige lejer med et års varsel, såfremt den nye ejer selv ønsker at bebo huset. Hvis det sker, har mariamajken så ikke længere end lejekontrakt på mindst 3 år.
Er køber fx en bank eller et investeringsselskab, kan de derimod ikke opsige, for de kan jo ikke 'selv' bebo huset.
Er køber fx en bank eller et investeringsselskab, kan de derimod ikke opsige, for de kan jo ikke 'selv' bebo huset.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG