Tak for at levere en super samling af viden om familiesammenføring og deslige, det er helt kanon!
Jeg er selv lige fyldt 27, er dansk født og har altid boet her. Min kæreste er fra Mongoliet, og hun er i Danmark som Au-pair - hendes opholdstilladelse er gyldig til 13. december 2012. Hun er 26 - tæt på 27.
Vi vil gerne søge om familiesammenføring (FS), og vi vil også gerne giftes.
Den korte version: Vil det være "muligt" at blive viet den 12. december, og efterfølgende aflevere FS ansøgning til Udlændingestyrelsen (US) dagen efter - altså den 13. december - samme dag som kærestens opholdstilladelse udløber?
Eller ville det være bedre på den 12? (mega romantisk afslutning på en vielses-ceremoni
Alternativet er nemlig at blive gift den 31. august, hvilket bringer mig til...
Den længere version: Vi har egentlig bestilt tid til en vielse på Københavns Rådhus den 31/8, indtil det i dag går op for mig at hun ikke længere vil være i stand til at være au-pair, når vi er blevet gift. Bum bum, ikke så godt. Værtsfamilien har udtrykt stor glæde ved udsigten til at have hjælp helt frem til december, men hvis vi bliver gift i udgangen af august bliver de nok lidt skuffede. Nu skal man måske nok sætte sig selv forrest nogen gange, men jeg synes stadigvæk ikke det er lang tid at udarbejde papirer på, fra dd. frem til 31/8 + et par dage før US får beskeden om at vi er blevet gift. Er det bare mig der er overforsigtig? Det virker som kort frist at udarbejde papirer som trodsalt er pænt vigtige. Jeg skal også stadigvæk have den der udtalelse fra kommunen om at jeg ikke har modtaget offentlig støtte.
Med venlig hilsen,
Simon