Hejsa
Min kone befinder sig I Pakistan, og søgte om familiesammenføring via den danske ambasade i pakistan. Vi var i ambasaden i sidste uge, og der var der et par ting der undrede mig. En medarbejder fra ambasaden sagde at vi skulle lave en farvekopi af passet istedet for en sort hvidt vi havde lavet. Er det korrekt? Samtidigt så krævede de et gebyr på ca. 240 € for at modtage ansøgningen. Jeg havde ellers fået den opfattelse at gebyret var afskaffet af den nye regering. Er jeg helt galt på den?
Familiesammenføring via Pakistan
-
fundiver199
Re: Familiesammenføring via Pakistan
Med hensyn til gebyr har det altid været sådan, at man betalte et gebyr for ambassadens ekspedition, hvis man afleverede ansøgninger der. Lige som man gør det for en visumansøgning. Og det har ikke noget at gøre med det gebyr på 5.950-8.000 kroner, som man skulle betale for Udlændingestyrelsens sagsbehandling, hvis man søgte i perioden 1. januar 2011 til 14 maj. 2012.
240 EUR lyder dog umiddelbart lidt voldsomt. Så sørg for at få en officiel kvittering, så I er sikre på, at det ikke er "lunch money" til de ansatte, I betaler, men at pengene faktisk går til ambassaden.
Husk desuden at din kone skal have besøgt Danmark mindst en gang, hvis I skal opfylde tilknytningskravet. Så hvis det er tilfældet, og hun aldrig har været her, skal I søge om visum først, og så vente med at søge om FS, til hun er kommet hertil. Eller til hun har været her og er rejst hjem igen.
240 EUR lyder dog umiddelbart lidt voldsomt. Så sørg for at få en officiel kvittering, så I er sikre på, at det ikke er "lunch money" til de ansatte, I betaler, men at pengene faktisk går til ambassaden.
Husk desuden at din kone skal have besøgt Danmark mindst en gang, hvis I skal opfylde tilknytningskravet. Så hvis det er tilfældet, og hun aldrig har været her, skal I søge om visum først, og så vente med at søge om FS, til hun er kommet hertil. Eller til hun har været her og er rejst hjem igen.