Kæreste fra Brasilien

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Nilselmano

Kæreste fra Brasilien

Indlæg af Nilselmano » 13.05.2012 17:37:13

Hej.

Fantastisk site!

Kort om min situation:
Jeg mødte min Brasilianske kæreste den 25 oktober 2011 da jeg var udvekslingsstudent i São Paulo.
Vi vil gerne have en dansk opholdstilladelse til hende og derfor overvejer vi at blive gift, når hun kommer til Danmark December 2012. På dette tidspunkt vil vi begge være 26 og have en bachelor grad.
I Danmark vil vi begge gerne læse kandidat graden fra august 2013.

Da vi begge har været studerende har vi ikke mange penge og kravet om at jeg skal have 50.000kr kan være svært, er der noget man kan gøre for at imødekomme dette krav, jeg tænker på lån eller andet?

hvordan vurderes det om ægteskabet er etableret med det afgørende formål at opnå opholdstilladelse, her tænker jeg på om vores situation kunne komme under mistanke?

Hvis ansøgningen bliver godkendt ved jeg at hun ikke skal betale for at studere, men kan hun få SU?

Hvis vi på en eller anden måde kan skaffe de 50.000 til at stille økonomisk sikkerhed så opfylder vi alle kravene, men kan man så vide sig forholdsvis sikker på at ansøgningen accepteres?

Jeg håber at nogle af mine spørgsmål kan besvares og jeg vil vente spændt på at høre fra jer derude.

Mvh. Nils

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Kæreste fra Brasilien

Indlæg af mh1 » 13.05.2012 19:48:17

- Sikkerhedsstillelse 50.000: kan være bankgaranti,og pengene må godt være lånt.

- Når I har kendt hinanden personligt gennem længere tid, så 'no problem'.

- SU: ja og nej. Det afhænger af, hvornår hun vil læse videre. Læs http://www.su.dk/SU/betingelser/udenlan ... fault.aspx

- Ja, højst sandsynligt.
mh
Rådgiver for ÆUG

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 14.05.2012 06:26:55

Nilselmano skrev:hvordan vurderes det om ægteskabet er etableret med det afgørende formål at opnå opholdstilladelse, her tænker jeg på om vores situation kunne komme under mistanke?
Det er svært at sige uden at vide meget mere om jer, end det du fortæller. Men du kan læse om praksis her på side 16-17:

http://www.ft.dk/samling/20111/almdel/u ... 091772.pdf

When assessing if a marriage is a sham marriage the following six indicators are considered:

a. The spouses have not lived together at the same address.
b. The spouses cannot communicate in the same language.
c. A big age difference.
d. The degree of personal knowledge of the other spouse.
e. The prior marriages of the spouses (if any).
f. Unusual travel patterns.

Other indicators that the marriage is not genuine can also be considered. Detection of abuse in the form of relationships of convenience is based on compliance of at least three of the six indicators listed above.

soreng

Indlæg af soreng » 14.05.2012 08:20:07

For at læse på dansk på universitet i danmark kræver det man man har bestået studieprøven.
http://dansk.studieskolen.dk/da/Proever ... oeven.aspx

Men med mindre hun har et ualmindeligt godt sprogøre eller kan noget dansk i forvejen, så tror jeg at det er meget lidt sandsynligt at hun kan nå at få niveauet til at bestå studieprøven på så kort tid...Men det betyder jo ikke at det er umuligt...Hun skal vel også have bestået den før end at hun melder sig til studiet, så hendes deadline for at bestå studieprøven er jo et godt stykke før end august, og prøverne bliver kun holdt 2 gange om året (maj/juni og november/december). Prøvedatoerne er vist ens over hele landet.

Nilselmano

Indlæg af Nilselmano » 14.05.2012 11:07:02

Tak for jeres svar, det ser ret positivt ud syntes jeg.
fundiver199 skrev:
Nilselmano skrev:hvordan vurderes det om ægteskabet er etableret med det afgørende formål at opnå opholdstilladelse, her tænker jeg på om vores situation kunne komme under mistanke?
Det er svært at sige uden at vide meget mere om jer, end det du fortæller. Men du kan læse om praksis her på side 16-17:

http://www.ft.dk/samling/20111/almdel/u ... 091772.pdf
I dette tilfælde har vi jo boet sammen i 6 måneder, min adresse i Brasilien har været registreret som den samme som hende, men min "officielle" adresse har jo altid været i Danmark, men det burde vel gælde, og så skulle der nok ikke være noget problem.
soreng skrev:For at læse på dansk på universitet i danmark kræver det man man har bestået studieprøven.
http://dansk.studieskolen.dk/da/Proever ... oeven.aspx
Der er heldigvis en passende international uddannelse i København hvor der ikke stilles krav til Danske sprogkundskaber. Det største problem i denne forbindelse er at hun skal bo i Danmark to sammenhængende år før hun kan søge SU.

Igen tak for jeres svar

Mvh

Nils

Besvar