Hej
Kan se der er en masse gode indlæg herinde, og de er ganske informative.
Jeg er gift med min kinesiske kone, og vi har kendt hinanden i over 2 år nu her. Vi blev gift i oktober 2007.
Hun bliver 24 i december, og jeg fylder selv 26 i juli.
Jeg har boet i danmark hele livet, og er pære dansk.
Hendes nuværende visum udløber medio august.
Vi vil ha mulighed for at søge FS i starten af juni.
Når man søger om FS, og man for FS, hvordan er reglerne så for at hun rejser hjem og besøger hendes familie, er det okay uden problemer?
Kan hun tage hjem og bo hjemme i et par måneder ved hendes forældre ind i mellem hvis det er? Uden det giver problemer?
Vi er lige kommet tilbage efter 2½ måned i Kina.
Boligkravet: Som jeg læser det ang. boligkrav, kræver det så at hvis jeg lejer mig ind i en lejlighed, at jeg skal ha en lejekontrakt der løber min 3 år? Så jeg er bundet til det lejemål i 3 år?
Tilknytningskrav: Hun har læst 4½ år i danmark. Jeg bliver selv snart 26, og har boet i Danmark hele livet. Når hun har læst så længe i Danmark, og færdig uddannet. Vil det gøre tilknytningskravet let? Eller er der andre krav?
Samlivskrav: I den tid vi har været sammen, har vi ikke boet sammen hele tiden, da hun boede tæt på sin skole, og jeg har boet tæt på mit arbejde.
Økonomisk sikkerhed: Er en bankgaranti nok?
Forsørge: Er der nogen speciel krav til ens indtægt, eller bare nok til at forsørge os selv, og ikke ha offentlige støtte?
Arbejde: Vil hun på nogen måde ha mulighed for at arbejde hvis vi for FS?
Hun har arbejdet i mens hun har studeret og arbejder stadig.
Kan hun få arbejde senere, eller vil hun vi først skulle opnår permanent opholdstilladelse før hun kan arbejde?
-Anders
Spørgsmål ang. Familiesammenføring
-
fundiver198
Re: Spørgsmål ang. Familiesammenføring
Hej Anders
I kan ganske rigtigt indgive en ansøgning om familiesammenføring, når hun er 23 år og 6 måneder, d.v.s. til juni. Jeg går ud fra, at du ikke har stillet nogen bankgaranti for hendes visum, siden I er gift? I modsat fald er det meget vigtigt, at denne garanti bliver frigivet, før I indgiver en ansøgning om familiesammenføring, hvilket kræver, at hun rejser hjem.
Hvis I ikke har problemer med, at der er stillet bankgaranti, kan hun muligvis blive i Danmark, medens sagen behandles. Jeg er dog noget usikker på, hvordan det forholder sig, hvis man søger som 23½ årig. Hvis udlændingeservice er hurtige, kunne I jo f.eks. have tilladelsen, når hun er 23 år og 8 måneder, og i så fald skal hun vel forlade Schengen, indtil hun er fyldt 24 år og tilladelsen dermed kan træde i kraft??? Det håber jeg, andre evt. kan hjælpe med at svare på.
Hvis din kone har "processuelt ophold" i Danmark, medens jeres ansøgning behandles, så ved jeg faktisk ikke, om hun må forlade Danmark i denne periode for f.eks. at besøge sin familie, og herefter vende tilbage igen. Det kunne jeg forestille mig, at hun ikke måtte.
Når hun først har fået en opholdstilladelse må hun naturligvis rejse rundt i Verden, så meget hun lyster. Dog skal hun have sin faste bopæl sammen med dig i Danmark, og principielt set må ingen borgere forlade Danmark i mere end 6 måneder ad gangen uden at fortælle dette til Folkeregisteret.
Har hun først frameldt sig Folkeregisteret, fordi hun ønsker at være i Kina eller andre steder i mere end 6 måneder ad gangen, så mister hun sin opholdstilladelse, og I skal søge helt forfra igen. Skulle man have lyst til at være udenlands i f.eks. 8 måneder, kan man selvfølgelig "glemme" at framelde sig Folkeregisteret, men det er nok en meget slem forbrydelse, hvis man gør det.....
Hvad angår tilknytningskrav har I absolut ingen problemer med det, når din kone allerede har været her i Danmark.
I kan ganske rigtigt indgive en ansøgning om familiesammenføring, når hun er 23 år og 6 måneder, d.v.s. til juni. Jeg går ud fra, at du ikke har stillet nogen bankgaranti for hendes visum, siden I er gift? I modsat fald er det meget vigtigt, at denne garanti bliver frigivet, før I indgiver en ansøgning om familiesammenføring, hvilket kræver, at hun rejser hjem.
Hvis I ikke har problemer med, at der er stillet bankgaranti, kan hun muligvis blive i Danmark, medens sagen behandles. Jeg er dog noget usikker på, hvordan det forholder sig, hvis man søger som 23½ årig. Hvis udlændingeservice er hurtige, kunne I jo f.eks. have tilladelsen, når hun er 23 år og 8 måneder, og i så fald skal hun vel forlade Schengen, indtil hun er fyldt 24 år og tilladelsen dermed kan træde i kraft??? Det håber jeg, andre evt. kan hjælpe med at svare på.
Hvis din kone har "processuelt ophold" i Danmark, medens jeres ansøgning behandles, så ved jeg faktisk ikke, om hun må forlade Danmark i denne periode for f.eks. at besøge sin familie, og herefter vende tilbage igen. Det kunne jeg forestille mig, at hun ikke måtte.
Når hun først har fået en opholdstilladelse må hun naturligvis rejse rundt i Verden, så meget hun lyster. Dog skal hun have sin faste bopæl sammen med dig i Danmark, og principielt set må ingen borgere forlade Danmark i mere end 6 måneder ad gangen uden at fortælle dette til Folkeregisteret.
Har hun først frameldt sig Folkeregisteret, fordi hun ønsker at være i Kina eller andre steder i mere end 6 måneder ad gangen, så mister hun sin opholdstilladelse, og I skal søge helt forfra igen. Skulle man have lyst til at være udenlands i f.eks. 8 måneder, kan man selvfølgelig "glemme" at framelde sig Folkeregisteret, men det er nok en meget slem forbrydelse, hvis man gør det.....
Hvad angår tilknytningskrav har I absolut ingen problemer med det, når din kone allerede har været her i Danmark.
Hvis hun er her på turistvisum og I/du har stillet en bankgaranti på 57.000-60.000 (eller hvor meget det nu er), så bliver pengene inddraget og er tabt hvis i søger FS på turistvisum!!!
Og I skal stille en ny bankgaranti på samme beløb i forbindelse med FS.
Så måske kan det godt betale sig at rejse tilbage til Kina, da dette næppe koster i omegnen af 60.000 kroner eller 2x 60.000.
Og I skal stille en ny bankgaranti på samme beløb i forbindelse med FS.
Så måske kan det godt betale sig at rejse tilbage til Kina, da dette næppe koster i omegnen af 60.000 kroner eller 2x 60.000.