kan jeg med de nye regler ?
kan jeg med de nye regler ?
Når de nye regler træder til. Kan jeg godt blive familiesammenført efter 24 års reglen selvom jeg bor i Malmö.. eller SKAL jeg bo i Dk?
-
fundiver199
Re: kan jeg med de nye regler ?
Er du dansk statsborger?
Hvis ja, hvorfor vil I så søge efter de danske regler, hvis I bor i Malmø?
Hvis ja, hvorfor vil I så søge efter de danske regler, hvis I bor i Malmø?
ja jeg er dansk statsborger.. jeg har søgt fs efter eu regler men fik afslag.. Nu vil jeg gerne efter 24 års reglen..
hvorfor fik du afslag?
-
fundiver199
Hvis I har fået afslag efter EU-reglerne, så er det vel fordi, Udlændingestyrelsen ikke mener, at I har dokumenteret, at I faktisk bor i Malmø. Og så er den mest oplagte løsning da at få det dokumenteret ordentligt. Du kan scanne afslaget og sende det til rådgivningsmailen:
raadgivning@aegteskabudengraenser.dk
Hvis du mener, at det er nemmere at søge efter de danske regler end at dokumentere, hvor du bor, så er det også muligt. I skal så bare bosætte jer i Danmark senest 6 måneder efter, at din kone har fået opholdstilladelse.
raadgivning@aegteskabudengraenser.dk
Hvis du mener, at det er nemmere at søge efter de danske regler end at dokumentere, hvor du bor, så er det også muligt. I skal så bare bosætte jer i Danmark senest 6 måneder efter, at din kone har fået opholdstilladelse.
til closed1..
jeg har skrevet tidligere i forummet LIVET I DK, (i "FORVIRRET") om hvorfor..
jeg ville ha skrevet det hele igen men det hele står derinde...
til fundiver..
til min mand får opholdskort mener du
hvis jeg ikke får en lejlighed er det så ok hvis jeg eks. flytter med min mand hjem til min mor ? hun har 4.vær og bor alene med min søster.. så kvadratsmæssig er det ik noget problem..? jeg fik tilbud om en 3. vær lejlighed i DK tæt på mit arbejde men fordi at jeg ikke kan flytte alene (det ville blive et problem med min mand i SE) kunne jeg ikke tage imod lejligheden.. da jeg næsten lige har tilmeldt mig på boligselskabet var det ret hurtigt at få sådan et godt tilbud..og jeg regner med at få endnu et tilbud snart.. men hvis der skulle gå 7-8 måneder er det så ok at jeg flytter til en c/o adresse foreløbig.. eller fremleje et andet sted?
jeg har skrevet tidligere i forummet LIVET I DK, (i "FORVIRRET") om hvorfor..
jeg ville ha skrevet det hele igen men det hele står derinde...
til fundiver..
til min mand får opholdskort mener du
-
fundiver199
Hvis I skal familiesammenføres efter danske regler, skal boligkravet jo være opfyldt. Men som udlandsdansker kan du få 6 måneder efter din flytning til Danmark til at finde en bolig, der opfylder kravet.
så jeg kan faktisk godt flytte til en C/o adresse i Dk så længe at det opfylder krav om kvm..
er der andet jeg skal vide som skal gøres på en anden eller bestemt måde fordi at jeg ansøger efter 24 års reglen men bor i Malmö? er dte til at forstå?:S
mange tak for svarene..
er der andet jeg skal vide som skal gøres på en anden eller bestemt måde fordi at jeg ansøger efter 24 års reglen men bor i Malmö? er dte til at forstå?:S
mange tak for svarene..
-
fundiver199
Du kan få en frist på 6 måneder efter din flytning til Danmark til at finde en bolig, der opfylder kravet. Hvor du bor i mellemtiden, er fuldstændig underordnet. Du kan bo på en campingplads eller en sofa hos din onkel, hvis du vil det. Eller I kan bliver boende i Malmø i op til 6 måneder efter, at ansøgningen er godkendt.