pengeindsamlings-projekt til at samle midler til at prøve 24

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
graenserellerej

pengeindsamlings-projekt til at samle midler til at prøve 24

Indlæg af graenserellerej » 26.01.2012 18:43:58

Kære medlemmer

Jeg vil gerne starte et pengeindsamlings-projekt til at samle midler til at prøve 24-årsreglen ved de danske domstole.

Jeg søger ideer og forslag til incitamenter for projektet. Med andre ord hvad får de mennesker der har støttet projektet og samfundet tilbage.

Projektet hedder "24-årsreglen - et uproportionalt indgreb i retten til familieliv".

Foreløbig har jeg følgende incitamenter:

1. Vær med til stoppe det unaturlige indgreb i familielivet og adskillelsen af familiemedlemmer. Retten til udøvelse af familieliv i Danmark bør være en naturlig ting.

2. Vi har brug for at fastholde højuddannede fagfolk og deres familier, da udvisning af deres familier har betydning for om de vil blive boende i Danmark. I denne krise-tid har vi brug for disse ressourcer for at styrke økonomien.

3. Ved at prøve på 24-årsreglen i domstolen og på lang sigt slippe af med den bliver Danmark bedre til at overholde menneskerettighederne i fremtiden.

4. Udvisningen af højtuddannede og deres familier og statens indblanding i retten til familieliv har givet Danmark og danskerne et dårligt rygte i udlandet. Ved at støtte dette projekt sender man et signal om at man ikke vil være med til dette.

Jeg håber på rigtig meget feedback.

Kim P. Nyberg
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: pengeindsamlings-projekt til at samle midler til at prøv

Indlæg af Kim P. Nyberg » 26.01.2012 21:47:41

Vil bare lige gøre opmærksom på denne tråd, som kunne være interessant at få med i begrundelserne for en sådan sag:

viewtopic.php?f=14&t=8686
Frivillig rådgiver i Ægteskab Uden Grænser

graenserellerej

Indlæg af graenserellerej » 01.02.2012 19:11:26

Jeg er overvældet over reaktionerne. Ikke så mærkeligt at den danske stat får lov til at slippe afsted med sine forbrydelser mod de grundlæggende menneskerettigheder. Det er for svagt..

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 02.02.2012 05:29:05

Dette forum "medlem til medlem" er ikke særlig aktivt og læses derfor nok ikke af ret mange brugere. I forsøg på at få debatten i gang har jeg flyttet tråden til "familiesammenføring efter danske regler".

Juma
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af Juma » 05.02.2012 18:46:11

Hvilken debat fiskes der efter? Der er jo (næsten) ingen herinde, der kan være uenige i ovennævnte urimeligheder?

Og hvad er omfanget af disse "midler"? Jeg synes henvendelsen er meget ukonkret.

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 06.02.2012 12:47:32

Jeg tror, at der fiskes efter gode ideer til, hvordan man kan markedsføre projektet. Eller sagt med andre ord: Hvilket argumenter der kan bruges til at overbevise dem, der ikke skriver i ÆUG´s forum, og som ikke nødvendigvis er enige på forhånd. Altså en slags idekonkurrence.

Kim P. Nyberg
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Indlæg af Kim P. Nyberg » 06.02.2012 13:47:21

Jeg må sige, at jeg ikke læser første post i denne tråd på samme måde som fundiver. Prøv igen at læse de første 2 linier i indlægget. Vedkommende vil gerne afprøve 24 års reglen i de danske retssale, men har ikke pengene til det. Og det er vel det primære. For jeg synes da ellers at pågældende har ret godt fat i tingene i de fire oplistede punkter.
Frivillig rådgiver i Ægteskab Uden Grænser

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 06.02.2012 13:57:00

@Kim

Nu ved jeg så tilfældigvis, hvem graenserellerej er, da jeg har kommunikeret flittigt med ham i rådgivningensmailen, og derfor ved jeg også, hvad hans motiver med indlægget er :D

Og det centrale er følgende:
graenserellerej skrev:Jeg søger ideer og forslag til incitamenter for projektet. Med andre ord hvad får de mennesker der har støttet projektet og samfundet tilbage.
Eller sagt på en anden måde: Hvorfor er det vigtigt, at vi kommer af med 24-års reglen (og de andre diskriminerende regler)? Hvordan giver det os et bedre samfund?

skorpion

Indlæg af skorpion » 15.02.2012 14:32:47

Du kan tage kulturforskellen op. Det er meget almindeligt at unge udlændinge bliver gift som 19-24 år. Det er ikke tvang men de unges ønske. At blive gift som 24 er sent på alderen ifølge mange udenlandske unge. Det er på det alder hvor de fleste i deres kreds får deres første barn. Det, at deres omkreds er blevet gift/lever med deres partner, har fået et barn og uddannelse kan være misunderligt for den unge der venter på sin partner til han/hun bliver 24 og vente yderligere til deres partner i udlandet fylder 24(en evighed).
I nogle tilfælde er partneren i dk nød til at forlade skole for at tjene penge for at opfylde de krav der bliver stillet til familiesammenføring(FS).
Det er som regel ualmindeligt at etniske unge danskere bliver gift som 20-22 år, men det er altså meget almindeligt hos de fleste udlændinge..
At vente på partneren til de er fyldt 24, er spild af tid for mange. De kræver penge(tlf) og tid(ringe mulighed for at ses-mødes,rejse frem og tilbage). Mange vælger at vente til de bliver 24 - hvis ikke forholdet går i stykker pga de dårlige muligheder. Partneren i dk vil typisk ikke rejse til udlandet da de har ringe muligheder i udlandet og kan ikke forlade deres familie, venner, arbejde. Men det kan partneren i udlændet da de ikke er knyttet til det land han/hun befinder sig på samme måde som partneren i dk.

Jeg høre typisk at argumentet for 24-årsreglen er at undgå tvangsægteskab. Jeg kan ikke se mening i dette argument. Hvordan sikre man at tvangsægteskab blive fjernet ved at indføre det her regl? Hvis familien tvinger deres søn/datter, så er de jo ligeglade med om deres barn er fyldt 24. forældrene sørger for at de unge bliver forlovet til de fylder 24. Om det tager 2 år eller 6 år, det er familien som regel ligeglad med.

Tvangsægteskab er ikke kun forbundet til unge i udlandet. Unge i dk kan faktisk også blive tvunget til at blive gift med en fra dk. Hvordan forhindre man så tvangsægrteskab indenfor landet?
Hvis man skulle forhindre tvangsægteskab så burde reglen hedde at Alle udlændinge både i udlandet og i dk er forhindret i et ægteskab for at mindske tvangsægteskab.

Det burde ikke handle om 24 år, men handle om hvor og hvem han/hun er lykkelige med. De mangler friheden til at vælge frit uden at tænke på alle de besværlige konsekvenser der opstår ved familiesammenføring og dermed bliver tvunget til at vælge en fra DK - og dét er tvangsægteskab fra statens side.

Andet kan jeg ikke komme i tanke om lige nu :).

Zainab

Indlæg af Zainab » 22.02.2012 19:25:10

Er helt enige med dig

sandmonkey

Indlæg af sandmonkey » 27.02.2012 18:40:18

Ingen har ret til at blande sig i kærligheden mellem to mennesker! Og som der bliver nævnt i den ovenstående kommentar, er der ingen ide i at man skal være fyldt 24 inden man får lov til at få ens ægtefælde til landet. Tvangsægteskaber forekommer ikke i særlig høj grad, og det er selvfølgelig dybt påklageligt at de overhovedet eksisterer. Men bekæmpelsen af dette forgår mentalt og ikke med love - lovene kan ikke hindre forældrene i at tvinge deres bar til at indgå et ægteskab de ikke ønsker - det kan en holdningsændring til gengæld. Mange af de familier der bruger tvang er muslimer og da det ikke er tilladt at tvinge nogen til at gifte sig i islam, burde der være rig mulighed for at tale til forældrenes fornuft. Fx som en enkelt undervisningsgang på sporgskolerne eller i samarbejde med en imam eller lign..

Hvad angår de andre regler er de jo næsten mere diskriminerendeend 24-års reglen. Hvis man vælger at bo i DK skal man for det første have en fed opsparing i banken som man ikke må røre i 7 år. Man må kun bo under helt bestemte rammer etc. Der er simpelthen så mange begrænsninger. Hvorfor må man ikke bo til fremleje fx? Det giver ingen mening.

Til gengæld synes jeg at den obligatoriske danskundervisning er et kæmpe plus - især fordi det er så fleksibelt at man sagtens både kan studere og arbejde ved siden af.

Jeg synes at kravene for permenant opholdstilladelse er for hårde. Kravet om at man som udlænding skal have arbejdet i 2,5 af 3 år er et ret højt krav - især i disse krisetider hvor folk er tilfredse med hvad end de kan få. Jeg vil blive lykkelig hvis regeringen ændrer loven så den også omfatter uddannelse. Så kunne mange nytilkomnede fristes til at uddanne sig i stedet for at arbejde i underbetalte Jobs, blot for at opfylde kravet.

Jeg synes også at de højtuddannede nytilkomne udlændinge skal have mulighed for at studere engelsk da deres uddannelser stort set er ubrugelige hvis de ikke er kombineret med både dansk men også - og måske især- engelsk.

Når man vælger at gifte sig med en fra udlandet, så roder man sig ud i et vivar af love, regler, begrænsninger og udfordringer. Det er så meget nemmere når man gifter sig med en herfra. Men heldigvis er der rigtig mange af os der gerne vil kæmpe for kærligheden - uanset hvilket land kærligheden kommer fra :)

nikol

Indlæg af nikol » 22.04.2012 16:43:47

Meget godt ide.
Lav bare en konto hvor vi kan sende penge så vil jeg gør det.
Det er ikke kun 24 regel som er problematisk så hvis du skifte titel til pengesamling til prøve til FS lov bliver mange flere ink. mig interesseret i den.
Hilsen.

Besvar