Indvandringsprøven hvor hvordan

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
sara0223

Indvandringsprøven hvor hvordan

Indlæg af sara0223 » 21.03.2012 20:24:13

Hej jeg har min kone her i Danmark vi skal søge om familiesammenføring. jeg vil gerne høre jer hvor kan hun kan tage Indvandringsprøven og hvor kan hun læse til det i Danmark

Antepli

Re: Indvandringsprøven hvor hvordan

Indlæg af Antepli » 21.03.2012 21:57:00

Det bliver holdt i københavn, men du er ikke godt at du tager prøven før du får besked om det, men hvis du alligevel vil ta prøven så er det kun i københavn du kan tage prøven..

det koster 3000 kr for hver prøve du tager..

Jeg har alle hjælpe midler som du kan have brug for, send dit email til utculu@hotmail.com så sender jeg alt det jeg har til dig..

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 22.03.2012 06:20:32

Hvis I slet ikke har søgt endnu, var det måske mere oplagt at vente til efter 15. maj, når de nye regler træder i kraft, og så forsvinder jo bla. indvandringsprøven. Hvis visum udløber inden da, kan I også søge nu og så få færdigbehandlet ansøgningen efter de nye regler, når skæringsdatoen 15. maj er passeret. Der er kun 2 siuationer, hvor det overhovedet kan være en fordel at få behandlet ansøgningen efter de gældende regler:

1) En af ægtefællerne er under 24 år, og man har "120 point".

2) Ansøgeren er statsborger i et af de OECD-lande, hvis borgere er fritaget fra indvandringsprøven.

Og selv hvis noget af det ovenstående gør sig gældende, skal man jo også forholde sig til det skærpede tilknytningskrav, der gælder i dag, og som bla. forudsætter, at ansøgeren har haft to besøg i Danmark og har deltaget i et sprogkursus, at bankgarantien bliver sat ned fra 102.000 til 50.000 kroner, hvoraf det meste desuden kan frigives ret hurtigt, og at ansøgningsgebyret på 8.000 kroner forsvinder.

Og de fordele kan da måske godt veje op for, at en f.eks. amerikansk ægtefælle så må tage den nye "stopprøve" på lige fod med alle andre. For de første, der søger, bliver der jo ekstra god tid til at bestå denne, da fristen på de 6/9 måneder først regnes fra den dato, hvor prøven er udviklet.

Så umiddelbart vil jeg da mene, at langt de fleste bør "gå" efter de nye regler, medmindre den herboende kun er 21 år gammel og ansøgeren har "120 point". Men hvis ansøgeren har "120 point", så vil ansøgere i mange tilfælde også have de "100 point", der kræves til et greencard, og så er det jo slet ikke nødvendigt at søge om FS.

Og derfor er det også noget totalt hykleri, når f.eks. Venstres Inger Støjberg har så travlt med at fortælle om, hvor fantastisk godt og "fleksibelt" pointsystemet er, og hvor ærgerligt det er, at alle de mange 23-årige australske sygeplejesker, der gerne vil familiesammenføres til Danmark, nu igen bliver ramt af Venstres egen 24-års regel, fordi den ny regering genindfører den.

sara0223

Indlæg af sara0223 » 22.03.2012 21:44:48

så vil ansøgere i mange tilfælde også have de "100 point", der kræves til et greencard, og så er det jo slet ikke nødvendigt at søge om FS.

men det kræv et job i positive list ikke . da min kone har en italiensk permanent opholdstilladelser og har haft i de sidst 4 år en ufaglært job

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 23.03.2012 06:53:35

Et greencard kræver ikke et jobtilbud i Danmark. Det er en pointbaseret ordning, hvor man får point for sin uddannelse, erhvervserfaring, sprogkundskaber mm. Så hvis din kone har en kandidatuddannelse fra et top 100 universitet og taler flere sprog flydende f.eks. både engelsk og tysk, kan hun muligvis godt opfylde kravene, selvom hun pt. arbejder som ufaglært og dermed får 0 point for erhvervserfaring. Det kræver så bare, at hun får tilsvarende flere point for f.eks. sprog mm. Og en af de ting, man får point for, er faktisk at have boet i et andet EU-land, så det trækker da lidt i den rigtige retning. Men det er selvfølgelig alt sammen beskrevet på Nyidanmark, så læs dog om det der, hvis I mener, at det kunne være relevant for jer.

Men hvis din kone bor i Italien, og du er dansk statsborger, så var en mere oplagt løsning jo måske umiddelbart, at du udnytter den fri bevægelighed til at bosætte dig i Italien. Og evt. kan I jo så senere flytte videre til Danmark, hvor din kone så vil have opholdsret efter EU-reglerne.

Besvar