faglig hjælp
faglig hjælp
der inde eller hvordan,jeg forestår ikke hvorfor de ikke bare sagde jeg alerede har en ansøgning for jeg var sådan set opmærksom på hendes pas ,håber i kan give mig et råd ,både med hensyn til advokat og ulændinge styrelsen
Senest rettet af amore 08.03.2012 05:10:34, rettet i alt 1 gang.
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: faglig hjælp
Du kan klage over advokaten hos advokatnævnet:
http://www.advokatsamfundet.dk/Advokatnaevnet.aspx
Der er nok ikke noget at gøre ved at din kone må søge igen næste år, US kunne jo ikke vide, hvad du har aftalt med din advokat.
Må jeg spørge, om du bor i Aarhus? I givet fald tror jeg at jeg måske ved, hvilken advokat du har haft.
Endvidere vil jeg råde dig til at henvende dig til en retshjælp for at få hjælp til at formulere klagen over advokaten: http://www.aarhusretshjaelp.dk/links.htm
http://www.advokatsamfundet.dk/Advokatnaevnet.aspx
Der er nok ikke noget at gøre ved at din kone må søge igen næste år, US kunne jo ikke vide, hvad du har aftalt med din advokat.
Må jeg spørge, om du bor i Aarhus? I givet fald tror jeg at jeg måske ved, hvilken advokat du har haft.
Endvidere vil jeg råde dig til at henvende dig til en retshjælp for at få hjælp til at formulere klagen over advokaten: http://www.aarhusretshjaelp.dk/links.htm
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Jeg bor i Kbh ,problemet er jeg har haft fat i udlændingestyrelsen 15 februar og spurgte til om der var en ansøgning og forklarede hende alt det med advokaten ,og siger jeg skal sende en ny ansøgning så jeg har en ansøgning ligende der inde og jeg har også betalt gebyr for en sikkerheds skyld velvidende jeg nok ikke behøvede ,så du tror ikke det hjælper noget st ringe der inde og forklare ,og fortælle jeg har en ansøgning ,og for det andet hvordan er det muligt at de godkender en ansøgning fra maj måned sidste år en ansøgning som hverken min kone eller jeg har underskrevet
-
mh1
- Kontakt:
Jeg vil foreslå dig at du finder en retshjælp i København, som kan hjælpe dig med at formulere et brev til US, og samtidig også hjælpe dig med at klage over advokaten.
Retshjælpen er gratis, hvis du opfylder visse krav (lav indtægt).
Retshjælpen er gratis, hvis du opfylder visse krav (lav indtægt).
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Ok tak for hjælpen ,jeg kan heller ikke forestå hun ikke har sendt nogen regning til mig inu kan jeg godt klage over hende selv om hun ikke har sendt nogen regning
-
mh1
- Kontakt:
Ja, du kan klage over advokatens adfærd.
Jeg synes stadig, du skal gå til en af de GRATIS retshjælpskontorer, der findes, og forklare dem sagen. Der sidder uddannede jurister, som kan hjælpe med at få sat de rigtige (juridiske) ord på tingene og opstille dine klagepunkter, så de bliver lette at overskue for Advokatnævnet.
Endvidere kan de hjælpe dig med at få skrevet et brev til US, således at det også for dem bliver overskueligt, hvad problemet er.
Når du går til retshjælpen, skal du tage ALLE de papirer med, som har noget med sagen at gøre, også din kones gamle og nye pas.
Jeg synes stadig, du skal gå til en af de GRATIS retshjælpskontorer, der findes, og forklare dem sagen. Der sidder uddannede jurister, som kan hjælpe med at få sat de rigtige (juridiske) ord på tingene og opstille dine klagepunkter, så de bliver lette at overskue for Advokatnævnet.
Endvidere kan de hjælpe dig med at få skrevet et brev til US, således at det også for dem bliver overskueligt, hvad problemet er.
Når du går til retshjælpen, skal du tage ALLE de papirer med, som har noget med sagen at gøre, også din kones gamle og nye pas.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
så vil du ikke anbefale jeg lige giver us et kald og prøver at forklare dem sagen de kan jo trods alt se der ligger en ansøgning og at den er indleveret før de har afgjort sagen og forlænget hendes ophold
-
fundiver199
Spørgsmålet er, hvad du får ud af at klage over advokaten, for som jeg umiddelbart læser din historie, så er der vel ikke sket nogen skade? Og når du ikke har fået nogen regning, så kan det jo tænkes at hænge sammen med, at advokaten godt selv er klar over, at værdien af det stykke arbejde, hun har udført, måske ikke er den største.
Så måske var det bedst bare at glemme sagen og bruge din tid og energi på noget andet? Jeg kan i hvert fald ikke umiddelbart se, hvad det er, du håber på at opnå ved en evt. klage. Andet selvfølgelig end at skade advokaten. Men det kan du jo også gøre ved at dele dine dårlige erfaringer med andre via din profil på Facebook eller whatever.
Angående associeringsaftalen mellem EU og Tyrkiet, så giver den kun økonomisk aktive tyrkiske statsborgere ret til at bevare en opholdstilladelse, som de allerede har, under visse nærmere beskreve omstændigheder. Og derfor har den ikke umiddelbart nogen betydning for din kone, med mindre hun står til at miste sin opholdstilladelse, fordi I f.eks. er blevet skilt.
Og man kan ikke anvende associeringsaftalen til at søge om tidsubegrænset ophold. For tidsubegrænset ophold er jo ikke en betingelse for, at man kan fortsætte med at arbejde i Danmark. Måske er årsagen til den manglende regning, at advokaten er blevet klogere og ikke vil være bekendt at opkræve penge for noget, som hun nu ved var en helt udsigtsløs handling.
Og i så fald ville jeg nok personligt vælge at lade fortid være fortid, og bare se at komme videre med mit liv. Din kone har jo fået forlænget sin opholdstilladelse, og næste gang hun skal søge, kan hun jo så sørge for at have et "frisk" pas, så hun enten kan få forlænget i 4 år eller måske få tidsubegrænset opholdstilladelse efter de nye regler, som regeringen planlægger at indføre.
Så måske var det bedst bare at glemme sagen og bruge din tid og energi på noget andet? Jeg kan i hvert fald ikke umiddelbart se, hvad det er, du håber på at opnå ved en evt. klage. Andet selvfølgelig end at skade advokaten. Men det kan du jo også gøre ved at dele dine dårlige erfaringer med andre via din profil på Facebook eller whatever.
Angående associeringsaftalen mellem EU og Tyrkiet, så giver den kun økonomisk aktive tyrkiske statsborgere ret til at bevare en opholdstilladelse, som de allerede har, under visse nærmere beskreve omstændigheder. Og derfor har den ikke umiddelbart nogen betydning for din kone, med mindre hun står til at miste sin opholdstilladelse, fordi I f.eks. er blevet skilt.
Og man kan ikke anvende associeringsaftalen til at søge om tidsubegrænset ophold. For tidsubegrænset ophold er jo ikke en betingelse for, at man kan fortsætte med at arbejde i Danmark. Måske er årsagen til den manglende regning, at advokaten er blevet klogere og ikke vil være bekendt at opkræve penge for noget, som hun nu ved var en helt udsigtsløs handling.
Og i så fald ville jeg nok personligt vælge at lade fortid være fortid, og bare se at komme videre med mit liv. Din kone har jo fået forlænget sin opholdstilladelse, og næste gang hun skal søge, kan hun jo så sørge for at have et "frisk" pas, så hun enten kan få forlænget i 4 år eller måske få tidsubegrænset opholdstilladelse efter de nye regler, som regeringen planlægger at indføre.
Du har sådan set ret det da irretere mig er jeg frygter lidt der pludselig dumper en regning ind ,og at den pågældende medarbejder i us ikke informere mig om der allerede er en ansøgning når jeg spørger hende for jeg var opmærksom på gyldigheden på hendes pas ,men du har ret jeg må bare videre med mit liv men jeg vil stadig prøve at sende en mail til den sagsbehandler som har behandlet sagen jog forklare hvad der er sket det kan vel ikke skade ,jeg har jo sådan set en ansøgning ligende og hun har ikke fået det nye opholds kort der går 30 dage inu