Danske regler
Danske regler
Min mand har fået opholdskort efter eu-regler i danmark og vi vil gerne søge efter de danske regler er der nogen der ved hvor store er min mands chanse for at få opholdstilladse efter danske regler?
Re: Danske regler
Det er nærmest umuligt at sige noget om ud fra det du skriver. Og reglerne er jo desuden under forandring.
Hvornår de nye regler træder i kraft? skal vi vente end til de nye regler kommer eller kan vi også søge nu?
Grunden til at vi søge efter danske regler er at min mand kan ikke søge su nu
Grunden til at vi søge efter danske regler er at min mand kan ikke søge su nu
-
fundiver199
Forventet ikrafttrædelsesdato er nu 15. maj 2012, og da ansøgninger afleveret før den dato vil koste 8.000 kroner i gebyr, er det nok lidt formålsløst at søge før da, hvis hele begrundelsen for at søge er, at din mand ønsker at modtage SU og dermed er af økonomisk art.
Jeg går ud fra, at du er studerende, siden din mand ikke kan blive ligestillet mht. SU efter EU-reglerne? Husk at din mand kan blive ligestillet efter danske regler, når I har boet 2 år i Danmark. Så hvis der kun er kort tid, til I opfylder det krav, er det formentlig også formålsløst at begynde at søge om en ny slags opholdstilladelse, da der jo også vil gå tid med, at US behandler ansøgningen.
Jeg går ud fra, at du er studerende, siden din mand ikke kan blive ligestillet mht. SU efter EU-reglerne? Husk at din mand kan blive ligestillet efter danske regler, når I har boet 2 år i Danmark. Så hvis der kun er kort tid, til I opfylder det krav, er det formentlig også formålsløst at begynde at søge om en ny slags opholdstilladelse, da der jo også vil gå tid med, at US behandler ansøgningen.