Er det bedst at gifte sig?
Er det bedst at gifte sig?
Kære ÆUG jeg er fra Danmark og min kæreste er fra Marokko. Min første spørgsmål er om det er helt umuligt at søge om familiesammenføring til DK når han ikke er fyldt 24? Jeg er 24. Mit andet spørgsmål er om han får bedre vilkår i Sverige hvis jeg flytter der op først og efterfølgende søger om at han bliver min sambo? Eller om vi skal gifte os og flytte til Sverige. Mvh 
-
fundiver199
Re: Er det bedst at gifte sig?
Man kan naturligvis altid søge om familiesammenføring, men spørgsmålet er jo, om man får tilladelse eller afslag. Du kan læse om reglerne under menupunktet "vejledninger", og her er der også beskrevet muligheden for at bosætte sig i Sverige.
For at opfylde 24-års reglen (som regeringen planlægger at genindføre), skal man naturligvis være 24 år. Så der er ingen grund til at søge, før I begge er fyldt 23½, med mindre der er grund til at antage, at I kan få dispensation. Hvilket som sagt er beskrevet under menupunktet vejledninger.
Hvad der er "bedst", afhænger helt af jeres prioriteter og ønsker. Nogle foretrækker chokoladeis, og andre kan bedre lide pandekager, og man kan ikke sige, at det ene er bedre end det andet.
For at opfylde 24-års reglen (som regeringen planlægger at genindføre), skal man naturligvis være 24 år. Så der er ingen grund til at søge, før I begge er fyldt 23½, med mindre der er grund til at antage, at I kan få dispensation. Hvilket som sagt er beskrevet under menupunktet vejledninger.
Hvad der er "bedst", afhænger helt af jeres prioriteter og ønsker. Nogle foretrækker chokoladeis, og andre kan bedre lide pandekager, og man kan ikke sige, at det ene er bedre end det andet.