@no-way
Er du selv oprindeligt fra Afghanistan? I så fald tror jeg ikke, der er store chancer for, at man vil sige, at det er urimeligt at henvise dig til at leve der. Du har således ret i, at det ikke er noget rart sted at være kvinde, og jeg kan sandelig godt forstå, at du ikke har lyst til at bo der.
Men hvis du ikke vil have det dårligere end alle de andre kvinder i Afghanistan, kan det ikke give jer ret til dispensation. Den Europæiske Menneskerettighedsdomstols praksis på dette område er således deværre meget restriktiv, og i Danmark tolker man desuden den i forvejen restriktive praksis så restriktivt, man overhovedet mener, at man kan slippe afsted med at gøre det.
Pga. din alder mener jeg stadig, at den mest realistiske mulighed for jer er, at du bliver dansk statsborger, og herefter anvender den såkaldte "EU-løsning" til at bosætte dig i f.eks. Sverige, når du har færdig med din HF. Jeg er klar over, at det dermed har lidt lange udsigter for jer at komme til at bo sammen, men jeg tror desværre ikke, at der er noget at gøre ved det. Og hvis I skal vente, til du er fyldt 24 år, har det jo endnu længere udsigter.
På den positive side planlægger regeringen at lempe lidt på kravene til at blive dansk statsborger, så man kan da håbe på, at det også kan komme dig til gode.