Lyder dumt meenn:)

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Sdc

Lyder dumt meenn:)

Indlæg af Sdc » 26.12.2011 23:10:06

Hej..

Ja som skrevet jeg ved godt det lyder dumt men efter jul er jeg arbejdsløs og jeg kommer på deltidsdagpenge er det en hindring for min mands ophold som vi snart skal søge om at få forlænget.
Jeg har det bare sådan man bliver ikke sikker på noget som helst fordi man høre så mange ting fra alle mulige mennekser.
jeg har læst under JEG VIL... der står at dagpenge ikke går ind under de hjælp men så har jeg snakket med en bekendt som sagde: han bliver da udvist hvis du ikke har arbejd og det kun er ham der arbejder...:

Hilsen sdc

fundiver199

Re: Lyder dumt meenn:)

Indlæg af fundiver199 » 27.12.2011 08:51:26

Informationen på ÆUG`s hjemmeside er som absolut hovedregel pålidelig. Det er de løse rygter, du hører fra dine bekendte, derimod ikke.

Hvis du ønsker mere officiel information, så har Udlændingeservice vedledningspligt, dvs. de skal oplyse dig korrekt og fyldestgørende om gældende dansk lovgivning. Udlændingeservice kan kontaktes telefonisk eller pr. email, og den information, du spørger efter her, findes naturligvis også på deres hjemmeside www.nyidanmark.dk.

Endelig står det også i det brev, som din ægtefælle i sin tid fik fra Udlændingeservice, hvilke betingelser der er knyttet til opholdstilladelsen.

Sdc

Indlæg af Sdc » 27.12.2011 11:10:58

Tak for svaret.

Jo i det brev vi fik dengang står der at JEG skal forsørge ham men nu står jeg jo uden arbejd. så jeg bliver helt bange for at komme på deltidsdagpenge men ellers kan vi ikke ekonomisk.
Man høre så meget så uanset hvad man læser på nyidanmark bliver man bare ikke sikker synes jeg. Jeg ved ikke om det kun er mig der får det sådan.

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 27.12.2011 16:11:24

Hvis du modtager dagpenge fra en A-kasse, og I lever af dem, så forsørger du jo også din mand. Lige som hvis I lever af de 10 millioner, du har arvet fra din rige onkel i Amerika. Som det er forklaret både her på hjemmesiden og på Nyidanmark, så betyder "forsørgelseskravet" kun, at hverken du eller din mand må modtage kontanthjælp, starthjælp eller revalidering.

Og nej du er nok ikke den eneste, der kan føle dig usikker. Men usikkerheden bliver i hvert fald ikke mindre af, at du lytter til alle mulige løse rygter, som bliver spredt af dine bekendte mm :wink:

Sdc

Indlæg af Sdc » 27.12.2011 19:09:50

Tak Tak for svaret

Så kan jeg jo rolig få deltidsdagpenge... :D
Så er det bare om at søge om forlængelse. Og hvor er det dog bare surt at vi som får vores ægtefælle herop skal igennem alle de her ting gang på gang på gang at vi ikke kan leve uden alle de her problemer.

Men jeg vil rose jer for alt det i gør for folk herinde for det er en svær tid for os.

Besvar