Indsendelse af papirer til FS - så fik vi vores JA!!!

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Ronni Pedersen

Indsendelse af papirer til FS - så fik vi vores JA!!!

Indlæg af Ronni Pedersen » 28.02.2008 21:20:18

Hej med jer,

jeg har fulgt meget med herinde og læst mange af de succes-historier, der er at finde herinde. Dette har jeg så brugt til selv at samle den nødvendige viden, og håber nu at alt kan klappe :o)

Jeg mødte en dejlig kvinde - via nettet, som så mange andre - fra Panama. Det hele gik op i røde roser for os, så jeg var nød til at møde hende og se om det nu også var det rigtige. Det var det, og vi er i dag lovformeligt gift ifølge Panamansk lovgivning. Vielsesattesten er herefter stemplet på det danske konsulat, og efterfølgende oversat hos en autoriseret translatør i Danmark, med stempel og hvad der ellers hører dertil!

Jeg har et barn fra tidligere forhold, og har på den baggrund fået lavet en erklæring på mit samvær med min datter, som rækker over 2 dage i hver uge, samt hver anden weekend. Denne er underskrevet af moderen og vedlagt erklæringen fra Statsamtet om fælles forældremyndighed.

Derudover har jeg vedlagt mails fra udlændingeservice med svar på de spørgsmål jeg måtte have, således at jeg kan dokumentere de ting, jeg har fået oplyst fra deres iøvrigt fine besvarelser på de spørgsmål jeg har måttet have.

Hun landede i December sidste år, og er visumfri fra Panama. Vi har så brugt resten af tiden på at planlægge alt omkring papirerne, og har ud over de nævnte, vedlagt kopi af alle sider fra hendes pas inkl. kopi af det amerikanske visa som hun skulle have for at kunne mellemlande i USA. Derudover naturligvis pasfotos osv.

Dernæst har vi udfyldt papirerne, og sendt hvad jeg kunne se var nødvendigt inklusive erklæringen fra kommunen om at jeg ikke har modtaget hjælp af nogen art, men med undtagelse af en lejekontrakt, da vi flytter i ny lejlighed i næste måned. Dette blev noteret ved aflevering af papirerne, sammen med en erklæring fra udlændingeservice om at bl.a. boligkravet normalt fraviges når man har særbarn, hvilket jeg jo har.

Vi har nu kendt hinanden i 8 måneder, og været gift i de fem, og vi er de lykkeligste mennesker i verden :o) Udlændingeservice sagde til mig, at så længe at vi var lovformeligt gift med et gyldigt dokument der var anerkendt i Danmark, kiggede de ikke på hvor længe vi havde kendt hinanden, så længe at det ikke var på proforma-vilkår! (Jeg er 32 og hun er 31 år, så den er vist udelukket).

Nu har vi så afleveret papirerne, og selv om jeg er skidenervøs for udfaldet, pga. frygten for evt. at skulle være fra hende efter at have været sammen 3 måneder i Danmark, så har jeg en ide om at udfaldet burde blive positivt. Argumenterne fra deres side burde vel være gode for at sige nej, idet at alle krav ellers er opfyldt - er det bare mig der er ved at blive lidt paranoid pga. frygten for at skulle være adskilt fra hende??

Det skal siges at vi har søgt processuelt ophold....den del var jeg ikke sen til at minde dem om ved aflevering! :oP

Udlændingeservice sagde til mig at alt lød til at være meget fint - burde jeg ikke bare tage den med ro og håbe på at der kommer et positivt udfald????
Senest rettet af Ronni Pedersen 16.07.2008 00:56:55, rettet i alt 1 gang.

SIHA
AUG Board
Geografisk sted: København

Indlæg af SIHA » 29.02.2008 09:26:11

Hej Ronni

Efter hvad du oplyser, lyder det som om, alt skulle være i den fineste orden. Min mand og jeg blev gift efter vi havde kendt hinanden i 4 måneder og søgte FS efter 7 måneder, og vores ansøgning gik fint igennem.

Jeg kan godt forstå dine "paranoide tanker". Det er en belastende periode i ens liv, da man stiller hele sit liv på stand-by og lægger sin skæbne i Udlændinge Service's hænder.

Mit råd til jer, er bare at nyde hinanden og den "stille" tid i har sammen inden det gør løs med sprogskole, arbejde og integration.

Mange hilsener

Sidse
Medlem af ÆUGs bestyrelse

Ronni Pedersen

Indlæg af Ronni Pedersen » 03.03.2008 00:06:19

SIHA skrev:Hej Ronni

Efter hvad du oplyser, lyder det som om, alt skulle være i den fineste orden. Min mand og jeg blev gift efter vi havde kendt hinanden i 4 måneder og søgte FS efter 7 måneder, og vores ansøgning gik fint igennem.

Jeg kan godt forstå dine "paranoide tanker". Det er en belastende periode i ens liv, da man stiller hele sit liv på stand-by og lægger sin skæbne i Udlændinge Service's hænder.

Mit råd til jer, er bare at nyde hinanden og den "stille" tid i har sammen inden det gør løs med sprogskole, arbejde og integration.

Mange hilsener

Sidse
Hej Sidse,

tak for dit svar og den positive opbakning. Jo flere positive historier, jeg læser herinde, des mere tror vi også på det, og hvorfor skulle det ikke også lykkedes? :)

Jeg vender tilbage når vi har fået en respons fra US!

Jeg kan dog ikke helt tolke tingene korrekt - hvis vi får et ja, skal hun så rejse tilbage til Panama indtil tingene er på plads med papirer osv. eller kan hun blive her såfremt opholdstilladelsen kommer i hus? Jeg ser ingen steder der siger, at hun skal hjem hvis vi får opholdstilladelsen!

Mange folk fortæller jo forskellige ting, og jeg er ikke klar over om folk bare bliver sendt hjem hvis f.eks. der er nogle ting der ikke er helt på plads, eller fordi at der er andre regler for netop det land som de kommer fra?

Der er altid flere spørgsmål - vi bliver nok aldrig færdige så længe man går i uvished :(

Well, indtil da, nyder vi hinanden i fulde drag hver eneste drag - alt er perfekt, og vi lever næsten som om at hun har fået lov at være her!:)

Venlige hilsener,

Ronni

SIHA
AUG Board
Geografisk sted: København

Indlæg af SIHA » 03.03.2008 09:06:02

Hej Ronni

Får hun sin ansøgning godkendt, skal hun ikke rejse tilbage til Panama. Hun blive i Danmark hos dig.

Mvh.

Sidse
Medlem af ÆUGs bestyrelse

Ronni Pedersen

Indlæg af Ronni Pedersen » 16.07.2008 00:56:05

Så fik vi endelig vores opholdstilladelse - nu kan vi endelig komme videre med alt! :D

Det er vist ikke nødvendigt at sige at vi er MEGET glade!!! :D

Held og lykke til alle i andre der er igang med det samme emne......tro på det, så skal det nok gå, uanset hvor hård ventetiden er!!

MVh Ronni og Susy

Besvar