jeg har fulgt meget med herinde og læst mange af de succes-historier, der er at finde herinde. Dette har jeg så brugt til selv at samle den nødvendige viden, og håber nu at alt kan klappe
Jeg mødte en dejlig kvinde - via nettet, som så mange andre - fra Panama. Det hele gik op i røde roser for os, så jeg var nød til at møde hende og se om det nu også var det rigtige. Det var det, og vi er i dag lovformeligt gift ifølge Panamansk lovgivning. Vielsesattesten er herefter stemplet på det danske konsulat, og efterfølgende oversat hos en autoriseret translatør i Danmark, med stempel og hvad der ellers hører dertil!
Jeg har et barn fra tidligere forhold, og har på den baggrund fået lavet en erklæring på mit samvær med min datter, som rækker over 2 dage i hver uge, samt hver anden weekend. Denne er underskrevet af moderen og vedlagt erklæringen fra Statsamtet om fælles forældremyndighed.
Derudover har jeg vedlagt mails fra udlændingeservice med svar på de spørgsmål jeg måtte have, således at jeg kan dokumentere de ting, jeg har fået oplyst fra deres iøvrigt fine besvarelser på de spørgsmål jeg har måttet have.
Hun landede i December sidste år, og er visumfri fra Panama. Vi har så brugt resten af tiden på at planlægge alt omkring papirerne, og har ud over de nævnte, vedlagt kopi af alle sider fra hendes pas inkl. kopi af det amerikanske visa som hun skulle have for at kunne mellemlande i USA. Derudover naturligvis pasfotos osv.
Dernæst har vi udfyldt papirerne, og sendt hvad jeg kunne se var nødvendigt inklusive erklæringen fra kommunen om at jeg ikke har modtaget hjælp af nogen art, men med undtagelse af en lejekontrakt, da vi flytter i ny lejlighed i næste måned. Dette blev noteret ved aflevering af papirerne, sammen med en erklæring fra udlændingeservice om at bl.a. boligkravet normalt fraviges når man har særbarn, hvilket jeg jo har.
Vi har nu kendt hinanden i 8 måneder, og været gift i de fem, og vi er de lykkeligste mennesker i verden
Nu har vi så afleveret papirerne, og selv om jeg er skidenervøs for udfaldet, pga. frygten for evt. at skulle være fra hende efter at have været sammen 3 måneder i Danmark, så har jeg en ide om at udfaldet burde blive positivt. Argumenterne fra deres side burde vel være gode for at sige nej, idet at alle krav ellers er opfyldt - er det bare mig der er ved at blive lidt paranoid pga. frygten for at skulle være adskilt fra hende??
Det skal siges at vi har søgt processuelt ophold....den del var jeg ikke sen til at minde dem om ved aflevering!
Udlændingeservice sagde til mig at alt lød til at være meget fint - burde jeg ikke bare tage den med ro og håbe på at der kommer et positivt udfald????