Det mener jeg ikke at jeg har givet udtryk for.
Min opfattelse er, at du ikke kan få dispensation for mere end de 3 måneder som der står i den bekendgørelse. Det var hvad jeg svarede på i min første post. At du har midlerne (pengene) til at købe et hus når lejligheden er solgt gør ikke at i kan få dispensation...Tværtimod taler det jo for at i ikke vil kunne tildeles dispensation ud over de 3 måneder, da du/i jo i værste fald kan købe en bolig til hver en tid.
I min anden post gjorde jeg opmærksom på at boligkravet normalt skal være opfyldt i perioden hvor din ægtefælle har opholdstilladelse på grundlag af FS. Det gjorde jeg fordi at du skrev "Men problemet vil jo kuj opstå hvis min nuværende bolig er solgt INDEN vi ansøger om familiesammenføring", da det virkede til at du var af den opfattelse at du/i kun skulle leve op til boligkravet på ansøgningstidspunktet. Det kan være at min opfattelse var forkert.
Der er tilfælde hvor i kan få dispensation for det, hvoraf et af de tilfælde vil være hvis du havde særbørn som du have fælles forældremyndighed over og så regelmæssigt (min hver anden weekend). Hvad der normalt kan give dispensation for boligkravet kan du læse her under dispensation.
http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/f ... igkrav.htm
I det tilfælde som du skitserer hvor lejligheden er solgt, og en ny bolig er købt, men overtagelsen først er om en måned, så har du jo dokumentation for at du/i vil leve op til boligkravet indenfor de 3 måneder som der står i bekendgørelsen.
Men det er jo også en helt anden situation end den du lagde op til i din oprindelige post, hvor du solgte lejligheden og så flyttede ind hos noget familie, mens du/i ledte efter en ny bolig, og du spurgte om det faktum at du/i var godkendt til at købe et hus, ville kunne give dispensation for at i kunne være boligløse ud over de 3 måneder.