De nye regler til januar?
De nye regler til januar?
Jeg har lige læst i asvien Metroexpress..at de nye regler kommer til januar...??hmm...
-
fundiver199
Re: De nye regler til januar?
Ja det lovede statsministeren på sit pressemøde i går 
Hvilke regler er der præcist tale om? Har kun set forslagene..
Altså det er ifølge pressemødet fjernelse af pointsystemet+ andre lettelser.
Ifølge regeringsgrundlaget er det:
Fjerne gebyr for at ansøge (7700,-)
Halvere garantien man skal stille (fra 100 til 50.000)
Fjerne indvandringsprøven (dansk+vidensprøven)
+ noget ændring omkring tilknytningskravet og 24 års reglen.
...men hun nævnte ikke specifikt på pressemødet at de "andre lettelser" var disse ting. Men hun nævnte som sagt specifikt pointsystemet.
Ifølge regeringsgrundlaget er det:
Fjerne gebyr for at ansøge (7700,-)
Halvere garantien man skal stille (fra 100 til 50.000)
Fjerne indvandringsprøven (dansk+vidensprøven)
+ noget ændring omkring tilknytningskravet og 24 års reglen.
...men hun nævnte ikke specifikt på pressemødet at de "andre lettelser" var disse ting. Men hun nævnte som sagt specifikt pointsystemet.
-
fundiver199
Hvis man ved, hvordan reglerne var frem til 15. november 2010, hvor indvandringsprøven trådte i kraft, så er det korte svar, at sådan bliver de nogenlunde igen. F.eks. fjernes pointsystemet og 24-års reglen genindføres.
Gebyrerne forsvinder 1. januar 2012 - der bliver helt sikkert flertal med Enhedslisten.
Juma
www.kaerligheden.dk
www.kaerligheden.dk
Er der nogen der ved hvordan tilknytningskravet var før? jeg kan ikke finde informationer om dette nogen steder!
Har det nogen betydning i forhold til tilknytningskravet om jeg gifter mig i Guatemala?
Har det nogen betydning i forhold til tilknytningskravet om jeg gifter mig i Guatemala?
-
fundiver199
Nej. Forskellen på det, der var gældende før 1. juli 2011 - og snart bliver indført igen - og det, der er gældende nu, er primært, om din ægtefælle skal bruge et besøg i Danmark eller to besøg i Danmark + et sprogkursus for at opfylde sin del af tilknytningskravet.
- og, ikke mindst, at man fremover, når forslaget vedtages, fritages for tilknytningskravet allerede, når herboende har haft 26 års statsborgerskab eller lovligt ophold i dk, fremfor 28 år i dag.
Juma
www.kaerligheden.dk
www.kaerligheden.dk