Forsikring mens vi venter på FS.

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

fundiver199

Re: Forsikring mens vi venter på FS.

Indlæg af fundiver199 » 12.10.2011 09:46:12

Helt enig med mh

Hvis man er 30 år gammel, kan man f.eks. få en forsikringsdækning på 50.000 USD i 90 dage uden selvrisiko for cirka 115 USD = cirka 650 DKK her:

www.mnui.com

I forhold til de udgifter, som man har til flybilletter og ansøgningsgebyrer mm., så er det jo de rene pebernødder. Så betal dog de småpenge for at få ro i sjælen og undgå opslidende diskussioner, hvis der bliver brug for akut lægehjælp.

iskrystaller

Indlæg af iskrystaller » 24.10.2011 22:01:22

Incoming Denmark ser ellers ikke ud til at dække noget man ikke allerede har ret til når man allerede er her på processuelt ophold indgivet i DK? Der har man jo ret til akut lægehjælp og hospitalsophold. Det er de samme ord der står i betingelserne for Incoming Denmark. Hvad får man egentlig af Gouda, hvis man ser bort fra ansvarsforsikringen? Det er ikke mange penge, men det kunne være rart at låne mindre end de 100 000. Dvs. hvis man køber forsikringen kan det muligvis være Gouda vil betale hvis kommunen ikke mener det er akut? Det er alt man får? Der er ikke nogen andre forsikringer der dækker bedre?

Hvad gør i for at få evt. ikke-akut behandling? Min kone vil f.eks. gerne til gynækolog, men det er ikke akut. Er de private hospitaler og læger statsstøttede, og kan man i så fald få lægehjælp af dem (når man selv betaler) uden at komme i konflikt med at man ikke må modtage økonomisk hjælp? Jeg læste om Incoming Denmark at man kan få en lægekonsultation til 450 kr (tror jeg det var). Jeg går ud fra det beløb kun refunderes af forsikringsselskabet hvis der er tale om akut sygdom. Kan min kone godt få en tid hos egen (dvs. min) læge til 450 kroner hvis det er en mindre ting og vi selv betaler?

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 25.10.2011 07:11:57

Man har ret til akutbehandling, men ikke gratis. Det du får for dine forsikringspræmie er garanti for at forsikringsselskabet betaler den regning, du risikerer at få.

Enhver, også dem uden sygesikringsbevis, kan få en konsultation mod gebyr. Så ja, du kan formodentlig godt aftale med din læge, at din kone får en undersøgelse der.
mh
Rådgiver for ÆUG

thore71

Indlæg af thore71 » 26.10.2011 10:50:30

Det skal lige nævnes at man som udgangspunkt bliver gratis behandlet på skadestuerne. Dette gælder alle ligemeget om man har opholdstilaldelse eller ikke!

Besvar