BOLIG

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
laila

BOLIG

Indlæg af laila » 19.10.2011 09:46:22

Hej
jeg bor pt hos min forældre.
og går venter på de nye FS regler kommer og bliver vedtaget... hvornår det bliver ved vi ikke.

men jeg går også tænker på om jeg skal have en bolig på mit navn???

Jeg har en veninde der bor alene i en lejlighed på 60 m2. hun har givet mig den tilbud at jeg kan flytte over til hende og dele huslejen sammen... men kontakt og det hele står på hendes navn. jeg flytter også mit adresse hos hende....
spørgsmålet er , er det nok ? er det fint flytte adressen op til hende og lejlighden er på 60 m2 og at der bor mig og hende altså 2 på adressen??

grunden til at jeg ikke vil søge en lijlighed kun til mig selv er at jeg økonomisk ikke kan klar det... venter til den nye FS regler kommer og søger FS, når min mand kommer her til så søger jeg med det samme en liglighed til os selv...

fundiver199

Re: BOLIG

Indlæg af fundiver199 » 19.10.2011 10:04:43

Nej sådan kan man desværre ikke opfylde boligkravet. Man skal råde over en bolig, som man ejer, er andelshaver i eller lejer i eget navn på en kontrakt af mindst 3 års varighed. Måske kan det lade sig gøre ved, at din veninde udlejer et værelse til dig i sin bolig på en kontrakt af mindst 3 års varighed, hvis hun da ellers overhovedet må den slags for boligselskabet. Og hvis hun vil. For det vil jo være bindende for hende, så dermed kan hun ikke ”slippe af med jer” igen, hvis I kommer til at gå hinanden på nerverne, eller hun f.eks. finder en kæreste, så de gerne vil have lejligheden for sig selv.

Så jeg må sige, at det lyder som en rigtig dårlig ide. Og når du alligevel mangler en bolig, der kan opfylde kravet, så bliver ”Sverigesløsningen” alt andet lige meget mere tillokkende og oplagt. Den største ulempe ved ”Sverigesløsningen” er således, at man skal finde en ny bolig og flytte. Men det skal du jo alligevel. Og det er givetvis nemmere at finde gode og billige boliger i f.eks. Helsingborg eller Landskrona end mange steder på Sjælland.

Men du kan jo også søge bolig i begge lande og så lade resultatet af boligjagten afgøre, om din mand skal have ophold efter det ene eller andet regelsæt.

Besvar