Familiesammenføring Spørgsmål

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
MyloveisinCN

Familiesammenføring Spørgsmål

Indlæg af MyloveisinCN » 09.10.2011 13:31:45

Min Kone og jeg skal familiesammenføres. Jeg har gransket kravene, og kan kun se at vi opfylder kravene.
Vi har besluttet at hun søger fra hjemlandet, så hun kan arbejde indtil godkendelsen.
Har i nogen idé om sagsbehandlingstiden for "enkle sager" for tiden ? (Vi prøver at få godkendelse til at passe med tid nok til indvandringsprøven) ?

Midt i denne glæde dukker en mulighed for job i udlandet op. Jobbet er et tidsafgrænset konsulent job for en af min arbejdsplads kunder.
- Kan jeg tage min kone med til udlandet efter dansk familiesammenføring
- Kan vi alternativt tage familiesammenføring efter EU-rettens-regler ? Når det kun er en midlertidig stilling, og jeg ikke opgiver vores lejlighed (og spare penge, regler, rettigheder mm)

Hvis bankgarantien bliver halveret om 3-4 måneder, vil det så ske med tilbagevirkende kraft ?
Hvis Indvandringsprøven afskaffes i mens vi ansøger, vil prøven så skulle beståes?
Eller vil den kun afskaffes for nye sager

Mvh
MyLoveisinCN

fundiver199

Re: Familiesammenføring Spørgsmål

Indlæg af fundiver199 » 09.10.2011 21:37:14

Hvis man har opholdstilladelse i Danmark, må man højest være væk i 6 måneder om året. Ellers mistes den, og man skal søge om en ny, hvis man igen ønsker at bo i Danmark. Men det kan man jo også bare gøre.

EU-regler forudsætter selvfølgelig, at det er et andet EU/EØS-land end Danmark, at du har boet og arbejdet i.

Ingen ved, hvordan og hvornår den nye regering præcis vil afskaffe indvandringsprøven og sænke bankgarantien. Så de spørgsmål, du stiller om det, må du stille til Helle Thorning eller Villy Søvndahl eller Margrethe Vestager. Eller måske til vores nye justitsminister Morten Bødskov. For de er de eneste, som kan svare på det.

MyloveisinCN

Indlæg af MyloveisinCN » 10.10.2011 10:44:59

Det er et EU-land det drejer sig om.
Jeg er i tvivl om jeg arbejder i dette land, når jeg stadig er ansat i DK. Alt arbejdet vil være i dette eu-land

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 10.10.2011 10:58:17

Prøv at læs denne tråd, hvor vi har gennemdiskuteret netop det emne:

viewtopic.php?f=7&t=8209

Det bedste bud er nok, at en udstationering (mere end 6 måneder) gør dig til arbejdstager i EU-retlig forstand, men tjenesterejser (mindre end 6 måneder) gør sandsynligvis ikke, heller ikke selvom der er tale om en relativt langvarig tjenesterejse. Men til gengæld medfører de så heller ikke tab af din kones danske opholdstilladelse.

Besvar