Familiesammenføring
Familiesammenføring
Kan det passe at man må ikke søge familiesammenføring kun 3 år efter man har få POT
Re: Familiesammenføring
permanent opholdstilladelser
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Du kan læse de krav, der gælder lige her og nu her:
http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/f ... aeller.htm
Og der står bl.a., at ægtefællen i Danmark skal have haft permanent opholdstilladelse i mere end 3 år. Men der er jo ændringer på vej, så det er ikke til at sige, om det punkt også ændres.
http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/f ... aeller.htm
Og der står bl.a., at ægtefællen i Danmark skal have haft permanent opholdstilladelse i mere end 3 år. Men der er jo ændringer på vej, så det er ikke til at sige, om det punkt også ændres.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
-
fundiver199
Umiddelbart vil jeg ikke forvente, at der ændres på, at man skal have haft tidsubegrænset opholdstilladelse i 3 år for at få en udenlandsk ægtefælle til landet. Det er således en regel, der har været gældende siden 2002, og S og SF har i første omgang kun lovet at rulle reglerne tilbage til, hvad de var før 1. juli 2011.
Men måske kan det komme i spil under en senere revision af reglerne, da der jo også kommer til at stå i regeringsgrundlaget, at hele området skal kulegraves. Bemærk i øvrigt at denne regel ikke gælder for flygtninge. Og er man i Danmark som arbejdsimmigrant eller universitetsstudernde, så kan man jo få sin ægtefælle til landet efter et helt andet regelsæt, hvor der ikke stilles andre krav end, at man skal forsørge sin ægtefælle.
Reglerne er beskrevet under "jeg vil... familiesammenføres".
Men måske kan det komme i spil under en senere revision af reglerne, da der jo også kommer til at stå i regeringsgrundlaget, at hele området skal kulegraves. Bemærk i øvrigt at denne regel ikke gælder for flygtninge. Og er man i Danmark som arbejdsimmigrant eller universitetsstudernde, så kan man jo få sin ægtefælle til landet efter et helt andet regelsæt, hvor der ikke stilles andre krav end, at man skal forsørge sin ægtefælle.
Reglerne er beskrevet under "jeg vil... familiesammenføres".