Forviret Mand

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
lasse

Forviret Mand

Indlæg af lasse » 12.09.2011 13:57:47

Jeg har læst og læst på regler Ny i Danmark og bliver egentlig mere forviret.
Ganske enkel er min sitaution den jeg gerne vil have min Philippinske kærste til Danmark nu.
Jeg har kendt hende nu i 3 år og hun er 34 har et barn på 10 år.
Jeg selv har været gift og har 2 børn I Danmark på 7-9 år.
Jeg har mine børn fast hver anden uge ¨så det er vel sær børn.
Lidt om mig selv! Jeg er 39 år og helt andmindelig dansk statsborger aldrig været på kant med loven.
Års indtægt ca 550.000 kr har eget Hus 155 kvm og en rimelig opsparing.

Spørgsmål er.
1)Skal jeg stille bank garenti på hende?
2)Skal hun bestå dansk prøven før hun kan bo her med mig.
3)Hvordan er det med hendes barn kan jeg få barnet herop også.
Barnets far vil godt give tilladelse til vi tager barnet med har snakket med ham.Min kærste og jeg har forsørget barnet og barnet bor hos moren.
4)Hendes engelsk er helt til UG+ kan det hjælpe på point systemet.
5)Kan jeg riskere hvis jeg gifter mig med hende US ikke will acceptere vi har hendes barn med til Danmark.
6)Hvad med sprogskole for dem begge skal det være for egen regning?

Håber der nogle der har nogle svar.
Eller evt. har prøvet det samme

fundiver199

Re: Forviret Mand

Indlæg af fundiver199 » 13.09.2011 06:01:36

1) Ja med mindre I får dispensation pga. dine særbørn. Reglerne er beskrevet under "jeg vil... familiesammenføres".

2) Samme svar som 1).

3) Som udgangspunkt: ja. Men sæt dig ind i reglerne for familiesammenføring af børn, som er beskrevet på www.nyidanmark.dk (vi har ikke lavet en selvstændig beskrivelse af netop disse regler på ÆUG`s hjemmeside).

4) Ja det kan give 40 point, hvis hendes engelsk er på et niveau, der svarer til studieprøven C1.

5) Dette er jo samme spørgsmål som 3) så se det svar, jeg allerede har skrevet.

6) Som forberedelse til indvandringsprøven, hvis I ikke får dispensation: Ja. Er opholdstilladelse først bevilget, er det imidlertid både gratis og obligatorisk at deltage i integrationsprogrammets danskundervisning.

Besvar