Det tyrkiske pas....???
Det tyrkiske pas....???
Hej alle.. er der nogen der ved noget om og få forlænget det tyrkiske pas.
Det er sådan at min mand skal søge om forlængelse af ophold til januar mdr. Men før det skal han jo have sit pas fornyet. og hans opholdstilladelse sidder jo i passet så har jeg snakket med det lokale politi og de sagde vi skulle søge om et kort til ham, fint det gør vi også men hvad med det tyrkiske ambassade i københavn vil de have noget fra uds. eller kan han få en ny pas uden noget fra dem.???????
Det er sådan at min mand skal søge om forlængelse af ophold til januar mdr. Men før det skal han jo have sit pas fornyet. og hans opholdstilladelse sidder jo i passet så har jeg snakket med det lokale politi og de sagde vi skulle søge om et kort til ham, fint det gør vi også men hvad med det tyrkiske ambassade i københavn vil de have noget fra uds. eller kan han få en ny pas uden noget fra dem.???????
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: Det tyrkiske pas....???
Jeg kan ikke forestille mig at de på den tyrkiske ambassade skulle være begyndt at ville have nogen som helst dokumenter fra de danske myndigheder.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
mh skrev:Jeg kan ikke forestille mig at de på den tyrkiske ambassade skulle være begyndt at ville have nogen som helst dokumenter fra de danske myndigheder.
jooo det ville de der han første gang fik hans opholdstilladelse der skulle vi nemlig også have forlænget hans pas men det er så bare om de også vil have det nu hvor han har ophold sig 2 år her i dk
Første gang havde han jo ikke opholædstilladelse i passet derfor skal de have dokumentation fra dk, når han først bor her så kan de jo se på hans pas det udløber samt at hans opholdstilladelse udløber, der er flere herinde der har været igennem den forlængelses process og med forny passet....
Det skulle være lige til... det eneste de kan forlænge er nogle gange dokumentation for aftjent værnepligt tag det med for en sikkerhedsskyld så er man gaderet inde... når din mand har fået forlænget passet så må du gerne vende tilbage gerne i denne trå eller personlig til mig
vi skal nemlig igennem processen her inde april næste år da vi skal søge der, vi regner med at tage ind og forny passet her i nov dec eller jan afhængig af hvornår vi lige for mast det ind :-9
Det skulle være lige til... det eneste de kan forlænge er nogle gange dokumentation for aftjent værnepligt tag det med for en sikkerhedsskyld så er man gaderet inde... når din mand har fået forlænget passet så må du gerne vende tilbage gerne i denne trå eller personlig til mig
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Førhen var det væsentligt billigere at få fornyet sit pas ved ambassaderne, end det var at få det gjort i Tyrkiet, men det er vist blevet ændret, da de nye pas blev indført. Det er i hvert fald nu væsentligt billigere end før at få pas i Tyrkiet.
Det, at det var billigere i DK hos ambassaden, har nok været grunden til at de ville se om personen nu også havde en god grund til at få fornyet, mens han/hun var i udlandet.
Det, at det var billigere i DK hos ambassaden, har nok været grunden til at de ville se om personen nu også havde en god grund til at få fornyet, mens han/hun var i udlandet.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Den sidste pris jeg fik og som er ca 6 mdr gammel er at det nye pas koster ca 1000 dkr for 10 år men skal ikke udtale mig om hvorvidt det er blevet dyre, det har ting jo med at blive 
Hej...
Det var også det jeg havde tænkt men man ved jo aldrig men jeg håber vi får det ordnet uden problemer.
Nu havde vi lige haft 2 år hvor vi havde lagt det hele på hylden men skal så til alt det søgeri igen. Men det må vi jo tage med.
Men vi har en tid på ambassaden den 7 / 10 så skal jeg nok skrive om hvordan det er gået.
Og tak for svarende.
Det var også det jeg havde tænkt men man ved jo aldrig men jeg håber vi får det ordnet uden problemer.
Nu havde vi lige haft 2 år hvor vi havde lagt det hele på hylden men skal så til alt det søgeri igen. Men det må vi jo tage med.
Men vi har en tid på ambassaden den 7 / 10 så skal jeg nok skrive om hvordan det er gået.
Og tak for svarende.