Zambrano sagen

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Pandaball

Zambrano sagen

Indlæg af Pandaball » 19.08.2011 10:18:23

Hej alle sammen

Vi skal snart til Sverige pga. at min kone ikke kan få opholdstilladelse efter de nye pointsystem.
Hun er udenlandskstuderende her i DK.
Vi er sådan set allerede nu i US fået en mundtligt afslag.
Vi har et barn sammen, som nu er 10 mdr. gammel og har dansk statsborgerskab som jeg.

Vi har et hus i Danmark som vi er i gang med at afdrage. Ret tung økonomisk byrde.
Ved at vi flytter til Sverige, så har vi pt. en dobbelt så tung økonomisk byrde, ved bl.a. at leje et hus, sam brobizz og benzin udgifter.
Indtil der falder dom i denne nye sag, vil danske statsborgere desværre kun i meget sjældne tilfælde kunne bruge Zambranodommen til noget. Men man kan bruge den nye verserende sag som argument for, at en evt. udsendelse af ens ægtefælle skal stilles i bero, fordi der hersker tvivl om retstilstanden. Og man kan samle dokumentation for de udgifter, som man påføres ved, at ens ægtefælle ikke kan få opholdstilladelse i Danmark, f.eks. i form af flytning til Sverige og tabt arbejdsfortjeneste mm. Falder dommen i C-256/11 ud til sagsøgernes fordel, kan man herefter rejse erstatningskrav imod den danske stat.
Kan vi bruge Zambrano sagen til at min kone ikke skal blive sendt tilbage til hendes eget land med det samme, hvis hun ikke studere. Og hvis ja, hvordan kan dette ske praktisk?
Hvis jeg flytter til Sverige og senere vil søge om erstatningskrav, hvis den har til sagsøgers fordel, vil det sige at jeg skal allerede nu inden jeg flytter til SE sende en ansøgningsskema efter de danske nationale regler og få afslag, før jeg senere hen kan føre en retssag, hvis Zambrano sagen?

krikris
Geografisk sted: denmark

Re: Zambrano sagen

Indlæg af krikris » 19.08.2011 13:42:14

Nej det kan i ikke med den danske fortolkning;

Læs venligst denne tråd

viewtopic.php?f=7&t=7715&p=45451&hilit=Zambrano#p45451

I må fortsætte med jeres EU rets projekt.

Pandaball

Indlæg af Pandaball » 19.08.2011 16:08:41

Er dommen i C-256/11 faldet?

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 30.08.2011 03:54:35

Nej. Det sker tidligst en gang i loebet af 2012. Hvis det er meget byrdefuldt at flytte til Sverige, hvorfor saa ikke lige vente og se, hvem der vinder valget om 17 dage? Hvis oppositionen vinder, bliver alle stramningerne fra 1. juli 2011 jo rullet tilbage og herunder ogsaa pointsystemet. Hvorfor kan din kone ikke bare bevare den opholdstilladelse, som hun allerede har, indtil videre?

Besvar