Du skal være opmæsrksom p visumregler i tyrkiet, jeg ved de vist er blevet lavet om her sidste år også i forhold til opholdstilladelsen.... Det er faktisk letter også i tyrkiet at blive gift for at få ophold der end at gøre det som hvis du bare er dig selv... Det er billigere... Derudover skal du regne med oveni også at søge arbejdstilladelse dernede, det er dumt at snyde lige præsist dernede selv man ge gør det, jeg ved fra en meget nær veninde at det ikke er sjovt at sidde i tyrkisk fængesel pga man ikke overholdte visum/opholdsreglerne..HUN HAR DESUDEN FÅET INDREJSEFORBUD HVILKET ER ET PROBLEM DA HUN NU IKKE KAN SE SIN FORLOVEDE SOM HELLER IKKE KAN KOMME OG BESØGE HENDE. Hun blev taget kort forinden deres bryllup, som så måtte aflyses... og de har nu ikke set hinanden i snart et år
Jeg har boet dernede i en kort periode med min mand den gang omgik vi reglerne ved at jeg efter 85 dage tog en lille smut tur ud af tyrkiet i et par timer og så tilbage det var billigere... men denne mulighed blev ændrede sidste år i sep så skal man hjem til sit eget land... det kan selvfølgelig være det er belvet lavet om igen...
HVis du vil vide mere om de tyrkiske immegrationsregler så snak med mh...
Jeg kan lige tilføje at afhængig af hvor du/i skal bo kan det være til tider en prøvelse... Vi boede i kemer/manavgat lidt uden for Side, mens min mand arbejde i turistbrancen..Når man ikke længer bevæger sig rundt som turist, ændres spillereglerne for især dig, især i de områder...Jeg har haft mange meget dårlige oplevelser dernede og vi var ovenikøbet gift...
Tilgengæld fandt jeg det lettere når vi var i de mere lokale områder...Selvom der ikke er beklædningsregler så skal man stadig tænke over sin fremtoning især i de mere lokale områder

man kan vække ganske meget opsigt i en top og korte shorts i denizil eks.... det er nok en felj jeg ikke gør igen... Istanbul er mere afslappede....
Personligthar jeg meddelt min mand at hvis vi nogen sinde skal flytte tilbage så skal det ikke være i turist områderne det er et helvede i sommerperioderne, og han skal finde sig et mere normalt arbejde hvor han ikke er væk 12-18 timer i døgnet 6-7 dage om ugen...
Ville lige tilføje at jeg faktsik har været rigtig glad for at bo dernede, da jeg først fandt mig til rette, og tilpassede mig en lille smule... samt fandt mig nogle få veninder såååå var det ikke så slemt... Min mand og jeg talte en del om hvad det var vi forventede at et ægteskab. Han fortalte mig desuden hvad der var normalt for et tyrkisk ægteskab jeg fortalte ham hvad et dansk kan indebære... Derudfra har vi valgt det liv vi ville, med de spille regler vi syntes... det er rigtig vigtig at i har den samtale især hvis du skal bo dernede, der kan være rigtig mange mænd der har nogle krav til kvinder som du ikke forventer, og du kan hurtig komme til at gå på krompromi....
Min mand ved han har fundet sig en ilter rødhåret viking der bestemt godt selv kan flytte skabet hen hvor hun vil ha det

... og det har han accepteret......... hvis altså jeg taget tøjvasken.... Så hjælper han med resten

.