Familiesammenføres med kinesisk pige
-
MyloveisinCN
Familiesammenføres med kinesisk pige
Hej ÆUG
Min historie:
Jeg har via mit arbejde mødt en kinesisk pige. Pigen som er 24 år mødte jeg via mit arbejde. Hun var på 3 måneders trainee ophold i Danmark sidste vinter. Sød musik opstod, og vi er senere blevet kærester.
Telefonkontakt hver dag.
Jeg har besøgt hende 2 gange af ca. en uges varighed i Kina. Vi er overbeviste om at vi er de rette for hinanden, og vil gerne dele livet med hinanden.
Hvad er den nemmeste vej til dette ?
Fakta:
Hun en bachelor fra universitetet
Kan forstå basal dansk, og vil relativt let bestå Indvandringsprøven
Jeg bor ikke i slum (og har passende bolig)
Jeg har et ganske udmærket job i IT-branchen i de sidste 3,5år
Hun kan flydende engelsk
Hun har været selvforsørgende i sit hjemland
Vi er ikke gift, men planen var at blive gift på rådhus i dk i den nærmeste fremtid.
Umiddelbart var min første tanke at det ville være smertefrit (men dog bekosteligt) at hende familiesammenført, så vi kunne leve sammen i DK.
Men efter at have gennemlæst Ansøgningspakke FA1 bliver jeg i tvivl.
Afsnit 7
Om ægteskabet er indgået proforma, dvs. med det afgørende formål at opnå opholdstilladelse til ansøgere".
Den primære grund til at fremskynde bryllup er FS. Men det er kærlighed.
Vi har kun boet sammen i korte perioder.
Vil dette punkt blive betragtet som snyd ?
Afsnit 9: " Desuden skal du have gennemført et kursus i dansk på minimum A1-niveau".
Det er ret svært at følge dette kursus i kina. Er det et ultimativt krav ?
Den økonomiske sikkerhed, er det for evigt, eller får man den tilbage ?
Hvis den slagne vej er for svær, er jeg villig til Malmø-modellen.
Er det meget lettere ?
Hvilke papirer skal hun have med fra kina, for at et rådhusbryllup kan godkendes ?
Jeg ved det er mange spørgsmål, men jeg håber dem der kan byder ind.
Mvh
MyloveisinCN
Min historie:
Jeg har via mit arbejde mødt en kinesisk pige. Pigen som er 24 år mødte jeg via mit arbejde. Hun var på 3 måneders trainee ophold i Danmark sidste vinter. Sød musik opstod, og vi er senere blevet kærester.
Telefonkontakt hver dag.
Jeg har besøgt hende 2 gange af ca. en uges varighed i Kina. Vi er overbeviste om at vi er de rette for hinanden, og vil gerne dele livet med hinanden.
Hvad er den nemmeste vej til dette ?
Fakta:
Hun en bachelor fra universitetet
Kan forstå basal dansk, og vil relativt let bestå Indvandringsprøven
Jeg bor ikke i slum (og har passende bolig)
Jeg har et ganske udmærket job i IT-branchen i de sidste 3,5år
Hun kan flydende engelsk
Hun har været selvforsørgende i sit hjemland
Vi er ikke gift, men planen var at blive gift på rådhus i dk i den nærmeste fremtid.
Umiddelbart var min første tanke at det ville være smertefrit (men dog bekosteligt) at hende familiesammenført, så vi kunne leve sammen i DK.
Men efter at have gennemlæst Ansøgningspakke FA1 bliver jeg i tvivl.
Afsnit 7
Om ægteskabet er indgået proforma, dvs. med det afgørende formål at opnå opholdstilladelse til ansøgere".
Den primære grund til at fremskynde bryllup er FS. Men det er kærlighed.
Vi har kun boet sammen i korte perioder.
Vil dette punkt blive betragtet som snyd ?
Afsnit 9: " Desuden skal du have gennemført et kursus i dansk på minimum A1-niveau".
Det er ret svært at følge dette kursus i kina. Er det et ultimativt krav ?
Den økonomiske sikkerhed, er det for evigt, eller får man den tilbage ?
Hvis den slagne vej er for svær, er jeg villig til Malmø-modellen.
Er det meget lettere ?
Hvilke papirer skal hun have med fra kina, for at et rådhusbryllup kan godkendes ?
Jeg ved det er mange spørgsmål, men jeg håber dem der kan byder ind.
Mvh
MyloveisinCN
-
fundiver199
Re: Familiesammenføres med kinesisk pige
Hej! Du kan læse mere om proformareglen her:
http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/f ... skaber.htm
Det omtalte danskkursus er en del af tilknytningskravet, som I skal opfylde, med mindre du har været dansk statsborger i mindst 28 år eller har boet i Danmark i mindst 28 år.
Du kan læse om familiesammenføring og herunder fordele og ulemper ved at søge efter EU-reglerne her:
http://www.aegteskabudengraenser.dk/jeg ... ammenfores
Den økonomiske sikkerhed på 100.000 skal stilles, indtil din kone får permanent opholdstilladelse eller ikke længere har opholdstilladelse som familiesammenført. F.eks. fordi hun er udvandret fra Danmark.
For at blive gift i Danmark skal hun medbringe en oversat og legaliseret civilstandsattest dvs. et stykke papir, der dokumenterer, at hun ikke er blevet gift i Kina eller andre lande, hvor hun har boet.
http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/f ... skaber.htm
Det omtalte danskkursus er en del af tilknytningskravet, som I skal opfylde, med mindre du har været dansk statsborger i mindst 28 år eller har boet i Danmark i mindst 28 år.
Du kan læse om familiesammenføring og herunder fordele og ulemper ved at søge efter EU-reglerne her:
http://www.aegteskabudengraenser.dk/jeg ... ammenfores
Den økonomiske sikkerhed på 100.000 skal stilles, indtil din kone får permanent opholdstilladelse eller ikke længere har opholdstilladelse som familiesammenført. F.eks. fordi hun er udvandret fra Danmark.
For at blive gift i Danmark skal hun medbringe en oversat og legaliseret civilstandsattest dvs. et stykke papir, der dokumenterer, at hun ikke er blevet gift i Kina eller andre lande, hvor hun har boet.
-
MyloveisinCN
Det kunne jeg ikke gennemskue var tilfældet.Det omtalte danskkursus er en del af tilknytningskravet, som I skal opfylde, med mindre du har været dansk statsborger i mindst 28 år eller har boet i Danmark i mindst 28 år.
Jeg har været dansk statsborger i hel mit 32 årige liv, så det burde ikke give problemer.
Jeg tror vi tager chancen med snarligt rådhusbryllup, selvom det muligvis vil fremstå som proforma.
Kan i gennemskue om det giver problemer ?
Som jeg ser der har vi rimeligt gode chancer alt i alt. Ser jeg for positivt på det ?
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Jeg kan nu ikke få øje på skyggen af pro-forma i det, du beskriver - og jeg er ellers en inkarneret skeptisk jurist 
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Proforma er når man gifter sig med det formål at få en opholdstilladelse, uden at have nogen interesse i at leve sammen.
Når I gifter jer med det formål at kunne få en opholdstilladelse, fordi det er nødvendigt for jeres samliv, så har det intet med proforma at gøre.
Når I gifter jer med det formål at kunne få en opholdstilladelse, fordi det er nødvendigt for jeres samliv, så har det intet med proforma at gøre.
-
MyloveisinCN
2 spørgsmål mere:fundiver199 skrev: For at blive gift i Danmark skal hun medbringe en oversat og legaliseret civilstandsattest dvs. et stykke papir, der dokumenterer, at hun ikke er blevet gift i Kina eller andre lande, hvor hun har boet.
Hun har skaffet sin Civilstandsattest. Det er blevet oversat til engelsk på officiel vis.
Skal det eller skal det ikke legaliseres ?
På Københavns kommunes side om bryllup står følgende:
http://www.kk.dk/Borger/Borgerservice/Vielse.aspx
Eller lidt anderledes på den engelske sideCivilstandsattesten skal sendes i en autoriseret oversættelse til dansk, tysk eller engelsk
Ved i hvad sagsbehandlingstiden er på bryllupper når udenlandske dokumenter indgår ?The certificate must be translated into Danish, English or German if in another language.
Mvh
MyloveisinCN
Hvis alt går vel, er der gode nyheder i næste måned
Vi afleverede papirene på borgerservice og fik brev 3 dage senere at det var ok
-
MyloveisinCN
Update.
Har fået mail fra Københanvs komnmune. Civilstandsattesten kræves ikke legaliseret.
Attest fra Notary Public er fint.
Har fået mail fra Københanvs komnmune. Civilstandsattesten kræves ikke legaliseret.
Attest fra Notary Public er fint.
-
MyloveisinCN
Lille update herfra.
Vi er nu gift. Næste step venter
Vi er nu gift. Næste step venter
Hej. Jeg er ny her og har læst så mange indlæg nu, at jeg er ør i hovedet. Det er nat her i Kina og jeg har læst i 4 timer.
Nu til mit spørgsmål i dette gode forum.
Jeg er Dansk (folkepensionist) med bopæl i Danmark og jeg har været gift med min Kinesiske kone i 1 år og rejser frem og tilbage, da man jo som pensionist ikke må være ude af landet for længe af gangen - jeg kan sagtens bo her i Kina, da de bare giver mig nye forlængelser af visum på 6 måneder af gangen lige så tit jeg ønsker det. Men jeg har børn og børnebørn i Danmark og min kone vil også gerne se mit land og familie. Hun er statsansat sygeplejeske her i Kina og kan gå på betalt pension om 1½ år, så vil vi gerne , at hun kunne komme til Danmark.
Jeg går ud fra , at hun kan få et 90 dages turistvisa? men hvad mulighed har vi ellers?
Jeg syntes, at de FS regler er så snørklede og man skulle tro man var kriminel bare fordi man gerne vil bo i Danmark med sin udenlanske hustru.
Tusind tak for en fantastisk hjemmeside og for det store arbejde i gør.
Peer
Nu til mit spørgsmål i dette gode forum.
Jeg er Dansk (folkepensionist) med bopæl i Danmark og jeg har været gift med min Kinesiske kone i 1 år og rejser frem og tilbage, da man jo som pensionist ikke må være ude af landet for længe af gangen - jeg kan sagtens bo her i Kina, da de bare giver mig nye forlængelser af visum på 6 måneder af gangen lige så tit jeg ønsker det. Men jeg har børn og børnebørn i Danmark og min kone vil også gerne se mit land og familie. Hun er statsansat sygeplejeske her i Kina og kan gå på betalt pension om 1½ år, så vil vi gerne , at hun kunne komme til Danmark.
Jeg går ud fra , at hun kan få et 90 dages turistvisa? men hvad mulighed har vi ellers?
Jeg syntes, at de FS regler er så snørklede og man skulle tro man var kriminel bare fordi man gerne vil bo i Danmark med sin udenlanske hustru.
Tusind tak for en fantastisk hjemmeside og for det store arbejde i gør.
Peer
Venlig hilsen Peer.
I skal søge familiesammenføring efter reglerne om det.
Du er jo dansk pensionist, og sikkert over 65år, men i Kina bliver man allerede pensioneret som 50årig, fordi at man er så mange borgere i landet,
så din hustru skal søge familiesammenføring som helt almindeligt, med diverse
gebyrer og prøver, da hun er for ung til at være pensionist i Danmark.
min egen kinesiske hustru er 47 år og hun kan blive pensionist i Danmark om
21 år som 68årig efter de nye pensionsregler. og det gælder sikkert også for din hustru, iørigt er en kinesisk pension normalt højst på kr. 3000,- pr. måned
så det rækker ikke til noget i Danmark.
din hustru kan vil så kunne arbejde som sygeplejerske i Danmark til hun er 68år
og få en noget højere måneds løn end de 3000,-
Du er jo dansk pensionist, og sikkert over 65år, men i Kina bliver man allerede pensioneret som 50årig, fordi at man er så mange borgere i landet,
så din hustru skal søge familiesammenføring som helt almindeligt, med diverse
gebyrer og prøver, da hun er for ung til at være pensionist i Danmark.
min egen kinesiske hustru er 47 år og hun kan blive pensionist i Danmark om
21 år som 68årig efter de nye pensionsregler. og det gælder sikkert også for din hustru, iørigt er en kinesisk pension normalt højst på kr. 3000,- pr. måned
så det rækker ikke til noget i Danmark.
din hustru kan vil så kunne arbejde som sygeplejerske i Danmark til hun er 68år
og få en noget højere måneds løn end de 3000,-
Hej Resser. Tusinde tak for svar. Ja Du har ret hun er 48 og går på pension som 50 årige og som Du skriver er pensionen ingenting værd i Danmark. Men det vigtigste er også, at hun kan komme til Danmark.
Tak
Tak
Venlig hilsen Peer.
Hej Peer
Din hustru kan ikke alene komme ind i Danmark på grund af sin uddannelse som sygeplejerske, men det er selvfølgelig et positiv indslag når I laver familiesammenførings formularen, husk at få alle hendes originale eksamens og uddannelse papirer med og det skal oversættes og legaliseres til engelsk, og bedømmes i Danmark, for at hun kan bruge sin uddannelse som sygeplejerske i Danmark. I kan lige så godt bruge aftenerne på at øve dansk, da der stadig er et krav om indvandringsprøve, selvom den nye regering vil fjerne kravet, men vi ved ikke helt hvornår det sker endnu, og depositum er også stadig nu på de kr. 100.000
ellers skal I vente med at søge familiesammenføring til midt i næste år.
Du får dog så sikkert depositum retur, da planen er at sætte det tilbage til de kr. 60.000 som var der før.
Din hustru kan ikke alene komme ind i Danmark på grund af sin uddannelse som sygeplejerske, men det er selvfølgelig et positiv indslag når I laver familiesammenførings formularen, husk at få alle hendes originale eksamens og uddannelse papirer med og det skal oversættes og legaliseres til engelsk, og bedømmes i Danmark, for at hun kan bruge sin uddannelse som sygeplejerske i Danmark. I kan lige så godt bruge aftenerne på at øve dansk, da der stadig er et krav om indvandringsprøve, selvom den nye regering vil fjerne kravet, men vi ved ikke helt hvornår det sker endnu, og depositum er også stadig nu på de kr. 100.000
ellers skal I vente med at søge familiesammenføring til midt i næste år.
Du får dog så sikkert depositum retur, da planen er at sætte det tilbage til de kr. 60.000 som var der før.
-
fundiver199
Danmark har jo lige fået en ny regering, og den har i regeringsgrundlaget annonceret, at familiesammenføringsreglerne igen bliver nogenlunde, som de var fra 2004-2010. Og dermed også noget mere enkle end det kafkaske virvar, det ganske rigtigt er blevet til inden for det sidste års tid pga. alle de nye og voldsomme stramninger, som VKO nåede at vedtage, lige før de mistede deres flertal i Folketinget. I skal groft sagt forholde jer til følgende:
1) Du må som referenten ikke have modtaget ydelser efter Aktivloven i de sidste 36 måneder (bliver måske ført tilbage til 12 måneder, men det står ikke i regeringsgrundlaget).
2) Du skal råde over en passende bolig. Da I kun er jer to (ingen børn) betyder det kun, at du skal eje din bolig, være andelshaver af den eller leje den på en kontrakt af mindst 3 års varighed.
3) Du skal stille bankgaranti på 50.000 kroner, som måske er pristalsreguleret til cirka 64.000 i 2012.
Andet og mere end det bliver der sådan set ikke, som I skal forholde jer til. Og herefter er din kone så forpligtet til at deltage i integrationsprogrammet. Og hvis hun ønsker den tryghed, som det giver at få permanent opholdstilladelse, skal hun arbejde eller studere på fuld tid i mindst 3 år. Det, der især vil ramme jer, hvis du ellers har eller kan låne pengene til en garanti, er derfor, at de danske politikere ikke synes om, at din kone er hjemmegående husmor eller selvpensioneret som 50-årig.
Hvis det er et afgørende problem for jer, så bør I nok kigge nærmere på "EU-løsningen", som er beskrevet under "jeg vil.. flytte til Sverige/EU-land". Da du er pensionist er der jo strengt taget ikke noget, der gør, at I absolut skal bo i Danmark, Skåne eller Nordtyskland kunne måske være lige så godt, da du så stadig er i nærheden af dine børn. Og efter et "faktisk og reelt ophold" i det andet land kan I jo også flytte videre til Danmark efter EU-reglerne, som beskrevet under "jeg vil... flytte tilbage til Danmark".
1) Du må som referenten ikke have modtaget ydelser efter Aktivloven i de sidste 36 måneder (bliver måske ført tilbage til 12 måneder, men det står ikke i regeringsgrundlaget).
2) Du skal råde over en passende bolig. Da I kun er jer to (ingen børn) betyder det kun, at du skal eje din bolig, være andelshaver af den eller leje den på en kontrakt af mindst 3 års varighed.
3) Du skal stille bankgaranti på 50.000 kroner, som måske er pristalsreguleret til cirka 64.000 i 2012.
Andet og mere end det bliver der sådan set ikke, som I skal forholde jer til. Og herefter er din kone så forpligtet til at deltage i integrationsprogrammet. Og hvis hun ønsker den tryghed, som det giver at få permanent opholdstilladelse, skal hun arbejde eller studere på fuld tid i mindst 3 år. Det, der især vil ramme jer, hvis du ellers har eller kan låne pengene til en garanti, er derfor, at de danske politikere ikke synes om, at din kone er hjemmegående husmor eller selvpensioneret som 50-årig.
Hvis det er et afgørende problem for jer, så bør I nok kigge nærmere på "EU-løsningen", som er beskrevet under "jeg vil.. flytte til Sverige/EU-land". Da du er pensionist er der jo strengt taget ikke noget, der gør, at I absolut skal bo i Danmark, Skåne eller Nordtyskland kunne måske være lige så godt, da du så stadig er i nærheden af dine børn. Og efter et "faktisk og reelt ophold" i det andet land kan I jo også flytte videre til Danmark efter EU-reglerne, som beskrevet under "jeg vil... flytte tilbage til Danmark".