hej, min kone og jeg er begge afrikaner. Jeg har haft lovligt ophold i DK som studerende i mere end 7 år og fik min permanent opholdstilladelse i November 2009. Jeg blev gift med min kone i februar 2011 og vi søgt om visum til hende hvor hun indrejst i DK i April 2011.
I Maj 2011 søgt vi om familiesammenføring men vi har idag, den 1. August 2011 fået afslag gennem politiet med den begrundelse at jeg har ikke haft permament ophold i mere end de sidste 3 år i Danmark. Dette er den eneste grund til vi fik afslag, velvidende på US side at vi opfylder samtlige krav mht FS under Dansk lovgivning. US har desuden skrevet i afslaget at de har ikke vurderet de andre krav for FS i vores sag.
Er der noget vi kan gøre eller skrive med i vores klage til Integrationsministeriet for at stå stærkere i vores klage? Min kone har fået en udrejsefrist på en uge, altså den 9. August.
Det skal også siges at jeg har bestået statsborgerskab prøven er har søgt om Dansk infødstret. Jeg har en samtale med Politiet imorgen, den 2. August 2011. Mon ikke det hjælper, hvis vi oplyser Integrationsministeriet om at jeg er på vej til at blive Dansk statsborger og derfor kravet om 3 års permanent ophold holder ikke når alt kommer til alt?
pft for jeres hjælp.
Mvh
SN.
Afslag pga manglende permanent ophold i mere end 3 år
Re: Afslag pga manglende permanent ophold i mere end 3 år
Det tror jeg desværre ikke. En lov er ikke noget som kan forhandles og gradbøjes. Jeg tror de vil henvise jer til at søge igen, når du har fået dansk statsborgerskab.
Når du så er blevet dansk statsborger kan du samdtidg droppe alle de vanvittige danske krav og istedet benytte dig af Eu retten, ved f.eks at flytte til Sverige, og sikre dig kone langt bedre fremtid i DK end under de danske regler.
Når du så er blevet dansk statsborger kan du samdtidg droppe alle de vanvittige danske krav og istedet benytte dig af Eu retten, ved f.eks at flytte til Sverige, og sikre dig kone langt bedre fremtid i DK end under de danske regler.
-
fundiver199
Re: Afslag pga manglende permanent ophold i mere end 3 år
Som krikris skriver, så er det at have haft permament opholdstilladelse i mindst 3 år et grundkrav for familiesammenføring, og det kan ikke gradbøjes. Den eneste mulighed vil derfor være at dokumentere, at det er fuldstændig umuligt for jer at bo i hverken dit hjemland eller din kones hjemland, og at I derfor bør have dispensation. Kan I ikke det, så vil jeg ærlig talt ikke anbefale jer at klage, da det vil være fuldstændig spild af både tid og penge.
Når du får dansk statsborgerskab, bortfalder kravet om at have haft permanent opholdstilladelse i mindst 3 år, og herefter kan I så søge igen. Det vil dog formentlig også være udsigtsløst, idet der jo også stilles en mængde andre krav, som I sandsynligvis heller ikke opfylder. F.eks. vil en ny ansøgning sandsynligvis blive afslået pga. tilknytningskravet, med mindre du har et job på positivlisten.
Du kan læse om alle de forskellige krav og regler og dispensationsmuligheder, samt om muligheden for at benytte retten til fri bevægelighed i EU, under menupunktet ”jeg vil….” Som krikris skriver, så er ”EU-løsningen” nok den eneste realistiske mulighed for jer, hvis I da ikke vil vente i mange år med at komme til at leve sammen. Det første, som du bør anvende dit danske statsborgerskab til, er derfor at forlade Danmark i hvert fald for en periode.
Når du får dansk statsborgerskab, bortfalder kravet om at have haft permanent opholdstilladelse i mindst 3 år, og herefter kan I så søge igen. Det vil dog formentlig også være udsigtsløst, idet der jo også stilles en mængde andre krav, som I sandsynligvis heller ikke opfylder. F.eks. vil en ny ansøgning sandsynligvis blive afslået pga. tilknytningskravet, med mindre du har et job på positivlisten.
Du kan læse om alle de forskellige krav og regler og dispensationsmuligheder, samt om muligheden for at benytte retten til fri bevægelighed i EU, under menupunktet ”jeg vil….” Som krikris skriver, så er ”EU-løsningen” nok den eneste realistiske mulighed for jer, hvis I da ikke vil vente i mange år med at komme til at leve sammen. Det første, som du bør anvende dit danske statsborgerskab til, er derfor at forlade Danmark i hvert fald for en periode.