Hejsa
Vi vil søge visum til min kommende mand ifm vores planer om ægteskab og efterfølgende fs.. Min forlovede kan kun få 14 dages ferie fra sit studie i England (han er der på studievisum) - dvs at alt planlægning, prøvelsesattest osv skal foregå mens han er i England og først når alt er godkendt kan vi søge om turistvisum.. Så strejfede tanken mig - mon kommunen fortæller ambassaden at vi har til hensigt at blive gift og dermed søge fs så det kan påvirke min forlovedes visumansøgning i negativ retning?
"Sladrer" kommunen til ambassaden? - og ang dispensation..
Re: "Sladrer" kommunen til ambassaden? - og ang dispensation
Haha forvirringen er total - glemte helt mine andre spørgsmål ang dispensation..
Jeg er dansk, 33 år, har 3 børn fra tidligere forhold hvor de to ældste (12 og 11) har normalt samvær med deres far. Jeg er pt på sygedagpenge, er uddannet lærer. Jeg har fået kontanthjælp i 1-2 mdr de sidste 3 år pga barsel/afslutning af uddannelse osv - går de par måneder på kontanthjælp også med i dispensationen, eller er der kun dispensation ifm de 100000kr?
Jeg er dansk, 33 år, har 3 børn fra tidligere forhold hvor de to ældste (12 og 11) har normalt samvær med deres far. Jeg er pt på sygedagpenge, er uddannet lærer. Jeg har fået kontanthjælp i 1-2 mdr de sidste 3 år pga barsel/afslutning af uddannelse osv - går de par måneder på kontanthjælp også med i dispensationen, eller er der kun dispensation ifm de 100000kr?
-
fundiver199
Re: "Sladrer" kommunen til ambassaden? - og ang dispensation
Som jeg skrev i din anden tråd, så er det risikoen for, at din forlovede søger om asyl eller bliver illegal indvandrer, man kigger på, når man behandler hans visumansøgning. At gifte sig er hverken at søge om asyl eller at blive illegal indvandrer, så det har ingen betydning for vurderingen af, om visum bør udstedes eller ej.
Hvis man får dispensation pga. mindreårige børn, så er det fordi, man af hensyn til børnene ikke kan henvises til at leve sit familieliv i Marokko eller på Månen. Og dispensationen gælder derfor alle krav undtagen reglen om formodede proformaægteskaber.
Læs mere om dispensationer under "jeg vil.... familiesammenføres".
Hvis man får dispensation pga. mindreårige børn, så er det fordi, man af hensyn til børnene ikke kan henvises til at leve sit familieliv i Marokko eller på Månen. Og dispensationen gælder derfor alle krav undtagen reglen om formodede proformaægteskaber.
Læs mere om dispensationer under "jeg vil.... familiesammenføres".