Gravid med tyrkisk statsborger.

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
fortvivlet
Geografisk sted: Aalborg

Gravid med tyrkisk statsborger.

Indlæg af fortvivlet » 08.07.2011 23:10:27

Hej allesammen.

Jeg er en pige på 18 som er dansk statsborger, men som har forelsket sig I en tyrker. Vi er forlovet, og jeg er gravid, og vi er ovenud lykkelige over det. Problemet er Jo Danmarks irriterende strenge udlændinge politik. Jeg har læst sider op og ned på f.eks. http://Www.nyidanmark.dk mm. Men synes efterhånden det er så uoverskueligt og kompliceret, at jeg har brig for hjælp til at finde den både letteste og hurtigste måde hvorpå jeg kan få ham til enten Danmark, Sverige, Tyskland - lige gyldigt Land, bare jeg kan få ham med til Skandinavien, så vi har en mulighed for at starte et normalt liv på de 7 måneder der er til jeg skal føde. Og jeg håber inderligt der måske er nogle herinde der har stået I lignende situation, og har nogle råd til hvad jeg skal gøre, og svare mig på om det kan lette processen at jeg står og venter hans barn?

Håber I forstår min frustration og min fortolkning af problemet, ellers I i endelig spørge!

Mange hilsner den fortvivlede

krikris
Geografisk sted: denmark

Re: Gravid med tyrkisk statsborger.

Indlæg af krikris » 09.07.2011 05:14:43

Det at du er gravid gør det ikke i sig selv lettere for dig at få din forlovede til DK eller Skandinavien. Du er nok nødt til at fortælle lidt mere om jeres situation (alder uddannelsesmæssige forhold, jeres job situation, om i har tænkt jer at blive gift , om du har særbørn etc.,for at kunne blive vejledt i en eller anden retning :wink:

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 09.07.2011 07:10:31

Når du kun er 18 år, så gør allerede pointsystemet (erstatningen for 24-års reglen) det nok ret urealistisk at opnå familiesammenføring efter de danske regler, med mindre du har giftet dig med en engelsktalende ph.d.

Så spring du bare roligt det over og gå direkte videre til at interessere dig for "EU-løsningen". Læs: "Jeg vil... flytte til Sverige/EU-land" og evt. "jeg vil... flytte tilbage til Danmark".

krikris

Indlæg af krikris » 09.07.2011 07:29:19

fortvivlet skal nok også først lige giftes medmindre de satser på nationale svenske regler, så det er bare med at komme igang og 7 måneder er jo ikke meget tid at løbe på :wink:

fortvivlet
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af fortvivlet » 09.07.2011 22:26:38

Tusind tak for jeres hurtige respons! Jamen jeg er som sagt 18, Han er 24, han arbejer som tjener/bartender I Alanya, jeg arbejdede I en optiker forretning, men opsagde da jeg fandt us af jeg var gravid. Jeg har kun afsluttet 9. Og derefter arbejdet uden at gå I skole. Han har 10. Klasse med sig, det er det info der er omkrng det.

JEg har vaeret inde og laese om EU-forfatningen, hvor der står at partnere I fast parforhold over laengere tid eller aegtefaeller til EU borgere har ret til at faa opholdskort til partnerens hjemland - nogen der ved noget om det?

og i forhold til at blive gift har vi taenkt os at faa alle hans papirer med fra tyrkiet, og blive gift i DK, naar vi (forhaabentlig) faar udstedt hans visum.

Jeg har ogsaa selv i tankerne bare at rykke direkte til Sverige, for at lette processen, da som i siger 7 maaneder ikke er meget! :(

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 10.07.2011 06:57:29

fortvivlet skrev:JEg har vaeret inde og laese om EU-forfatningen, hvor der står at partnere I fast parforhold over laengere tid eller aegtefaeller til EU borgere har ret til at faa opholdskort til partnerens hjemland - nogen der ved noget om det?
Ja det er beskrevet her på hjemmesiden under "jeg vil.... flytte til Sverige/EU-land". Denne tekst blev desuden udvidet en del for nogle dage siden, så læs den igen, hvis det er mere end nogle få dage siden, du læste den sidst.

krikris

Indlæg af krikris » 10.07.2011 07:02:58

Her er noget jeg ikke forstår; har du opsagt dig selv som gravid? Hvad har din A-kasse sagt til det?

Man skal for at betragtes som samlevende have boet med samme adresse enten i DK eller udlandet.

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 10.07.2011 10:00:01

Hvis I vil giftes i DK, så skal du og din kæreste henvende jer på vielseskontoret for at få en prøvelsesattest.

Din kæreste skal have sit pas, nüfuz cüzdani og nüfus kayit örnegi med. Det sidste får han i sin hjemby (dvs. der, hvor han er tilmeldt adresse), på nüfus dairesi. Den skal oversættes, og han skal gå til sit lokale valilik og få en apostille (på tyrkisk 'apostil') på den, og derefter få den oversat til engelsk. Så skulle der ikke være mere, kommunen vil have for at udstede en prøvelsesattest.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar