spørgsmål om tilknytningskrav

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
unlucky boy

spørgsmål om tilknytningskrav

Indlæg af unlucky boy » 18.01.2008 21:33:38

hej igen.

jeg har fået et afslag af min sag fs. og det er på grund er tilknytningskrav.
jeg har været i dk 7 år og har haft et fultids arbejde de sidste 4 år, jeg har ikke fået kontanthjælp siden jeg kom her, der jeg har altid været under uddannelse og på arbejder.

jeg blev gift med min kone i 2007 snart 1år siden. jeg har været sammen med hende 2 måneder i kenya.vi søgte sammen fs i kenya, men fik afslag 1 uge siden.

de siger at vi ikke opfylder tilknytningskrav.
de siger også at hendes familie og min familie bor i kenya, derfor har vi ikke større tilknytning i dk end til kenya.

mit spørgsål er: er det på grund af familien eller ferien jeg har været i kenya der har ødelagt min chance til at få fs?

hvad kan jeg går hjælp. jeg er så Desperate lige nu. :( :?

ZB

Indlæg af ZB » 22.01.2008 23:44:53

Hej

Du skal have været statsborger i DK i min. 28 år før tilknytningskravet frafalder og hvis du kun har boet her i 7?
det lyder af meget lidt at I får afslag pga. du har været på ferie, der må være andre grunde også - det giver de ikke?

Du fortæller ikke så meget om jeres situation så det er lidt svært at svare på....
har i prøvet at klage til US?

Besvar