Sagsbestillings-id
Sagsbestillings-id
Jeg har sikkert set for mange James Bond film, men bør jeg vente med at oprette et sagsbestillings-id til FS indtil min kommende ægtefælle er ankommet i DK?
Man bliver desværre lidt halvparanoid af at læse om de prøvelser US kan udsætte en for, så jeg vil bare sikre mig at jeg ikke gør noget dumt. Man får vel også et sagsbestillings-id med det samme på e-mail eller?
Man bliver desværre lidt halvparanoid af at læse om de prøvelser US kan udsætte en for, så jeg vil bare sikre mig at jeg ikke gør noget dumt. Man får vel også et sagsbestillings-id med det samme på e-mail eller?
Re: Sagsbestillings-id
sagsbestillings-id får man med det samme.
-
fundiver199
En god forberedelse er at sørge for at indhente den nødvendige erklæring fra din kommune. Jeg ved dog ikke, om det stadig kan nås, så I kan søge inden de nye regler træder i kraft 1. juli 2011.
Jeg har hentet en erklæring hos min kommune i starten af juni.
I Gladsaxe Kommune kan den fås ved at møde op hos borgerservice.
I Gladsaxe Kommune kan den fås ved at møde op hos borgerservice.
-
backinblack
Undskyld jeg måske spørger dumt. Hvad er det for et sagsbehandlings-id? Er det erklæringen om at man ikke har modtaget offentlige ydelser indenfor de seneste 3 år?
Der er ingen dumme spørgsmål
Når man skal aflevere en ansøgning til US skal man oprette et sagsbestillings-id på http://www.nyidanmark.dk.
Læs mere her:
http://www.nyidanmark.dk/da-dk/ophold/gebyr
Når man skal aflevere en ansøgning til US skal man oprette et sagsbestillings-id på http://www.nyidanmark.dk.
Læs mere her:
http://www.nyidanmark.dk/da-dk/ophold/gebyr
-
backinblack
Åh, det er rigtigt. Ak ja, alt det man skal have styr på... Mange tak for oplysningen! 
Jeg venter også på min kommende ægtefælle, som ankommer i næste uge. Håber vi når at blive gift inden 30. juni. Men kommunen kan ikke love noget...
Held & lykke!
Jeg venter også på min kommende ægtefælle, som ankommer i næste uge. Håber vi når at blive gift inden 30. juni. Men kommunen kan ikke love noget...
Held & lykke!
Det er jeg ked af at høre. Håber det lykkes for jer.
Min kommune har virkelig været fantastiske. Jeg har fået tid til at få udstedt en ægteskabserklæring og blive viet mandag den 27. Juni og de stiller tolk til rådighed under hele forløbet.
Min kommune har virkelig været fantastiske. Jeg har fået tid til at få udstedt en ægteskabserklæring og blive viet mandag den 27. Juni og de stiller tolk til rådighed under hele forløbet.
-
backinblack
Det var da dejligt for jer!
Jeg håber stadigvæk. Ellers er Malmø sikkert ikke så ringe endda. 
Du må have afleveret din ægtefælles papirer allerede så, og i god tid? Det tog længere tid end forventet, at få alle min ægtefælles oversatte papirer til DK, så de blev først afleveret til min kommune for en uge siden. Og de sagde sagsbehandlingstiden er 3-4 uger, plus de skal se min kommende ægtefælle først. Jeg håber på lidt ekstra medmenneskelighed i borgerservice...
Du må have afleveret din ægtefælles papirer allerede så, og i god tid? Det tog længere tid end forventet, at få alle min ægtefælles oversatte papirer til DK, så de blev først afleveret til min kommune for en uge siden. Og de sagde sagsbehandlingstiden er 3-4 uger, plus de skal se min kommende ægtefælle først. Jeg håber på lidt ekstra medmenneskelighed i borgerservice...
Nej, jeg har ikke afleveret nogle papirer til kommunen. Når hun kommer til Danmark skal hun blot kunne dokumentere lovligt ophold i form af visum, samt vise legaliseret dåbs-, navneændrings og civilstandsattest samt pas.
Så godkender kommunen vores ægteskabserklæring samt vier os samme dag.
Så godkender kommunen vores ægteskabserklæring samt vier os samme dag.
-
backinblack
Hmm... lyder lidt mærkeligt der kan være så stor forskel i serviceniveau og regler fra kommune til kommune. Men jeg vil da henvise til dit eksempel, om hvor "nemt" det kan gøres i Gladsaxe.