Gravid

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Buller

Gravid

Indlæg af Buller » 16.06.2011 09:20:24

Hej

Min mand fik opholdstilladelse i december, hvilket vi er utrolig glade for. Jeg er nu gravid og skal føde til august. Men nu er vi blevet usikre på hvad der kommer til at ske, idet jeg ikke tror vi opfylder boligkravet når den lille pige kommer. Vi har 51kvm og 2rum på lejekontrakten. Vil US få noget at vide om hende når hun bliver født, eller kan vi slappe af indtil vi skal genansøge?

Vh Et lykkeligt men usikkert par

fundiver199

Re: Gravid

Indlæg af fundiver199 » 16.06.2011 09:31:46

Bor der da andre end jer i lejligheden? I en 2-værelses lejlighed må der jo bo op til 4 personer.

Desuden er det ikke kotume, at man inddrager allerede bevilgede opholdstilladelser, bare fordi der sker familieforøgelse, hvis familien stadig bor i den samme bolig som dengang, opholdstilladelsen blev givet.

Og Danmark ville formentlig også få menneskerettighedsdomstolen på nakken, hvis man gjorde sådan. Når et familieliv først er etableret fuldt lovligt i et land, skal der således meget tungtvejende grunde til for, at en stat må afbryde det igen eller tvinge familien til at flytte til et andet land.

Og en bolig, hvis størrelse er lige i underkanten af det normale, kan næppe siges at være en sådan tungtvejende grund, hvis familiens ophold i øvrigt er helt problemløst og den klarer sig selv økonomisk uden at ligge de offentlige kasser til last.

Så selv hvis man bor i en 1-værelses lejlighed, virker det meget usandsynligt, at den udenlandske ægtefælle ikke skulle kunne få forlænget sin opholdstilladelse, bare fordi der er kommet en baby til.

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Gravid

Indlæg af mh1 » 16.06.2011 10:35:52

mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar