Mistet Opholdstilladelse... hjælp..

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Uffe1974
Geografisk sted: Esbjerg

Mistet Opholdstilladelse... hjælp..

Indlæg af Uffe1974 » 14.06.2011 19:09:56

Her er vores historie........

Jeg er Dansker, er 36 år og har et godt arbejde. I 2009 giftede jeg mig med min Peruvianske kæreste. Hun er 30 år, og vi ansøgte om Familiesammenføring. Efter halvanden måned blev vores ansøgning godkendt og min kone fik hendes midlertidige opholdstilladelse..
Den 3. December 2010 står vi og skal på ferie i hendes hjemland Peru. På det tidspunkt opdager vi til vores skræk og rædsel at hendes midlertidige opholdstilladelse er udløbet den 1. November 2010. (I må ikke spørge hvordan vi begge havde overset denne ekstrem vigtige dato)
Vi lavede med det samme en ansøgning om forlængelse og sendte ind samme dag som vi rejste til Peru.
Jeg vedlage et brev ved ansøgningen hvor jeg undskyldte den for sent indsendte ansøgning og skrev at vi med det samme ville forlade danmark, da min kone jo havde opholdt sig ulovligt i danmark i en måneds tid.
Efter 4 måneders venten fik vi så et Afslag på ansøgningen.............. Her stod at den eneste grund til afvisningen var at vi søgte for sent. Endvidere stod der at såfremt min kone kunne komme til Danmark igen kunne hun ansøge om turist visum.
Jeg kontaktede så de forskellige afdelinger i Udlændingeservice, Visum, forlængelse og familiesammenføringsafdelingen og de anbefalede alle at vi bare kunne søge visum til min kone og når hun så igen var i DK kunne vi på ny ansøge om opholdstilladelse..........
Nu føler jeg så at vi er løbet panden mod muren, for vi har fulgt deres anbefalinger og alligevel vælger de at give afslag på hendes ansøgning om visum. Hvordan pokker skal vi nu komme videre og få min kone til DK igen.

JEg har skrevet en mail til de forskellige afdelinger i Udlændingeservice og afventer svar fra dem.........

Med venlig hilsen

Uffe

fundiver199

Re: Mistet Opholdstilladelse... hjælp..

Indlæg af fundiver199 » 14.06.2011 19:25:22

Hvis din kone ikke kan få et visum, så må hun jo søge opholdstilladelse fra sit hjemland i stedet for at søge fra Danmark. Din kone afleverer sin del af ansøgningen på den danske ambassade, og du afleverer din del til US senest 14 dage senere. Husk at der træder nye og skrappere regler i kraft 1. juli 2011, så det er da med at få fingeren ud og få søgt FS inden da :!:

Trist at I skulle løbe ind i alt dette bureaukratiske bøvl, men det er blot endnu et eksempel på de desværre forudsigelige virkninger af alle de "stramninger", som der partu skal laves i tide og utide, primært fordi Dansk Folkeparti kræver det.

Tidligere blev en situation som denne håndteret pragmatisk ved, at US undersøgte, om betingelserne for ophold havde været opfyldt i tiden efter, at OT var udløbet, og var det tilfældet, så blev den bare forlænget, selvom man havde søgt for sent. Men det var selvfølgelig for fleksibelt og pragmatisk for Dansk Folkeparti, så det blev ændret i forbindelse med "serviceeftersyn af udlændingeloven" i foråret 2010.

resser
Geografisk sted: København

Re: Mistet Opholdstilladelse... hjælp..

Indlæg af resser » 14.06.2011 21:07:38

Hej Uffe

Udlændingeservices Familiesammenføringsafdeling og Udlændingeservice Visumafdeling har ikke et direkte samarbejde, så selv om Familiesammenføringsafdelingen siger at din hustru bare kan søge visum, så taler de kun for dem selv, for Visumafdelingen bestemmer selv suverænt om de vil give visum, og I jeres tilfælde vil de være nød til at give afslag da de arbejder under regler; som at man kun kan få visum, hvis Visumafdelingen er helt sikker på at ansøgeren ikke kan finde på at blive i Danmark ud over de max 90 dage, og da I jo påtænker jer at hun skal blive her, så giver visumafdeligen automatisk og altid afslag i sådanne sager. Som Fundiver rigtigt siger, så må din hustru søge familiesammenføring igen fra Peru, og I skal skynde jer inden de nye regler, som Fundiver siger, til gengæld vil Familiesammenføringsafdelingen sandsynligvis lave jeres familiesammenføringsnye sag meget hurtigt.
Og husk at den dato som man får Familiesammenføringen, er den vitigste dato i livet for alle med familiesammenføring, OG MÅ ALDRIG GLEMMES.

Besvar