Hej
Min kone og jeg har søgt om familiesammenføring i Danmark efter danske regler. Vi søgte i Juni 2010. I December 2010 fik vi afslag. Vi klagede over afgørelsen og nu behandler Integrationsministeriet vores sag. Nu skal vi ud og rejse, så vi har søgt om tilbagerejsetilladelse til min kone og har fået det. Men hvad sker der hvis min kone får afslag af ministeriet mens vi ude og rejse? Må hun vende tilbage til Danmark sålænge hendes tilbagerejsetilladelse er gyldig?
På forhånd tak.
PS.: Kun seriøse svar tak. Dansk folkepartis støtter og sympatisører bedes holdes sig væk fra tråden.
familiesammenføring / tilbagerejsetilladelse
-
graenserellerej
- Indlæg: 17
- Tilmeldt: 07.05.2010 17:47:41
-
fundiver199
- Indlæg: 15458
- Tilmeldt: 15.07.2008 15:58:34
Re: familiesammenføring / tilbagerejsetilladelse
Jeg ved det ikke, men jeg vil mene, at det er den slags spørgsmål, som det er meget oplagt at stille til Udlændingeservice. Som andre offentlige myndigheder har US vejledningspligt, og de må ærlig talt være de nærmeste til at kende deres egne procedurer for den slags tilfælde.
Jeg har aldrig hørt om situationen før, og jeg har læst næsten alle indlæg, som er postet i dette forum de sidste 2-3 år. Så jeg tror ikke, at du skal sætte næsen op efter at komme i kontakt med nogen, der selv har prøvet det.
Du er selvfølgelig velkommen til at vente og se, om min pessimisme er ubegrundet. Men mit klare råd til dig er, at du skal gribe knoglen og ringe til US og spørge.
Noget andet er så: Hvad var begrundelsen for afslaget, og hvilke argumenter har I bygget jeres klage op omkring? Når jeg spørger om det, så er det fordi, at hvis klagen reelt er udsigtsløs, så er det måske tid til, at I begynder at overveje nogen andre løsninger. Normalt får man kun noget ud af at klage, hvis der er begået relativt klare fejl i sagsbehandlingen, som man kan påvise i sin klage.
PS: Hvis der er nogen DF-støtter, der skriver her i forum, så har de indtil videre formået at skjule deres sympatier ret godt
Jeg har aldrig hørt om situationen før, og jeg har læst næsten alle indlæg, som er postet i dette forum de sidste 2-3 år. Så jeg tror ikke, at du skal sætte næsen op efter at komme i kontakt med nogen, der selv har prøvet det.
Du er selvfølgelig velkommen til at vente og se, om min pessimisme er ubegrundet. Men mit klare råd til dig er, at du skal gribe knoglen og ringe til US og spørge.
Noget andet er så: Hvad var begrundelsen for afslaget, og hvilke argumenter har I bygget jeres klage op omkring? Når jeg spørger om det, så er det fordi, at hvis klagen reelt er udsigtsløs, så er det måske tid til, at I begynder at overveje nogen andre løsninger. Normalt får man kun noget ud af at klage, hvis der er begået relativt klare fejl i sagsbehandlingen, som man kan påvise i sin klage.
PS: Hvis der er nogen DF-støtter, der skriver her i forum, så har de indtil videre formået at skjule deres sympatier ret godt
-
graenserellerej
- Indlæg: 17
- Tilmeldt: 07.05.2010 17:47:41
Re: familiesammenføring / tilbagerejsetilladelse
Hej fundiver199
Jeg vil ikke gå i detaljer omkring begrundelsen for afslaget, men jeg mener klagen er berettiget og min advokat som fører min sag og jeg selv er overbevist om der er begået en åbenlys brøler i behandlingen af sagen.
Jeg har dårlige erfaringer med at spørge udlændingeservice om information. Typisk får jeg 3 forskellige svar. Jeg har det bedre med at spørge herinde.
PS.: Omkring DF sympatisører, jeg har været så uheldig en gang i forbindelse med en anden tråd
Jeg vil ikke gå i detaljer omkring begrundelsen for afslaget, men jeg mener klagen er berettiget og min advokat som fører min sag og jeg selv er overbevist om der er begået en åbenlys brøler i behandlingen af sagen.
Jeg har dårlige erfaringer med at spørge udlændingeservice om information. Typisk får jeg 3 forskellige svar. Jeg har det bedre med at spørge herinde.
PS.: Omkring DF sympatisører, jeg har været så uheldig en gang i forbindelse med en anden tråd
-
fundiver199
- Indlæg: 15458
- Tilmeldt: 15.07.2008 15:58:34
Re: familiesammenføring / tilbagerejsetilladelse
Du kan altid anmelde et indlæg, hvis du mener, at nogle overtræder reglerne for "god takt og tone" i forum. Så kigger jeg eller en anden moderator på det. Jeg synes generelt, at der er meget få problemer i ÆUG´s forum, men hvis en tråd undtagelsesvist udarter til skænderier eller personangreb, så bliver det uden tøven slettet. "Fri debat" er ikke målsætningen for dette forum.
Nogle gange skal man dog også være opmærksom på, at det skrevne ord kan virke meget hårdt, og at den måde, som det opfattes af modtageren, ikke nødvendigvis er den måde, det er tænkt af afsenderen. Det, som du opfatter som "DF-holdninger", kan således godt fra afsenderens side være noget helt andet og fuldt legitimt.
"DF-holdninger" er jo et ganske diffust begreb. Men jeg vil sige det sådan, at personer, der udtrykker modvilje mod blandede ægteskaber eller mod bestemte nationaliteter, religioner eller racer, uden tøven ville blive bortvist fra ÆUG`s forum, da deres deltagelse i debatten givetvis ikke ville leve op til det kortfattede adfærdskodeks, som er beskrevet øverst på siden.
Men jeg mener faktisk ikke, at vi har været udsat for den slags i den tid, hvor jeg har deltaget i forum.
Nogle gange skal man dog også være opmærksom på, at det skrevne ord kan virke meget hårdt, og at den måde, som det opfattes af modtageren, ikke nødvendigvis er den måde, det er tænkt af afsenderen. Det, som du opfatter som "DF-holdninger", kan således godt fra afsenderens side være noget helt andet og fuldt legitimt.
"DF-holdninger" er jo et ganske diffust begreb. Men jeg vil sige det sådan, at personer, der udtrykker modvilje mod blandede ægteskaber eller mod bestemte nationaliteter, religioner eller racer, uden tøven ville blive bortvist fra ÆUG`s forum, da deres deltagelse i debatten givetvis ikke ville leve op til det kortfattede adfærdskodeks, som er beskrevet øverst på siden.
Men jeg mener faktisk ikke, at vi har været udsat for den slags i den tid, hvor jeg har deltaget i forum.