Vi skal ud og rejse

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Joy

Vi skal ud og rejse

Indlæg af Joy » 06.06.2011 11:14:33

Hej alle,

Jeg ville lige høre om det ville give nogle problemer når nu og min mand tager på ferie i Filippinerne i tre uger her til august, det er et år siden min mand fik sit midlertidig opholdstilladelse, og han er begyndt i skole og arbejder.

Vi har begge tre ugers ferie her til sommer. Så det jeg ville høre om, da han nu har et filippinsk pas og jeg et dansk pas, vil det så give nogle problemer når vi rejser tilbage til Danmark, han har jo sit opholdskort med sticker sat ind i passen, er det nok med det at vise når vi skal gennem paskontrollen i Danmark? Eller skal han have et visum i passet?

Også en anden ting.. han starter tilbage i skole, vist nok i august måned, men vi skal på ferie i august, kan han så godt misse sin skole undervisning? Eller skal man måske kontakte skolen og aftale at han går på ferie?

Håber på at få noget feedback.

Tusinde tak! :)

fundiver199

Re: Vi skal ud og rejse

Indlæg af fundiver199 » 06.06.2011 11:57:26

Så længe han medbringer sit pas og sin danske opholdstilladelse, så er der ingen problemer med at komme ind i Schengen (Danmark) igen.

Jeg tror ikke, at din mand ligefrem skal ”bede om lov” til at være fraværende fra integrationsprogrammets undervisning i et par uger. Men det er da en rigtig god ide at kontakte skolen før jeres ferie og fortælle dem, hvornår de kan forvente at se din mand igen.

Ellers bliver lærere og medstuderende jo let bekymrede for, om der er sket ham noget. Og hvis det er i forbindelse med skolestart, så kan der måske opstå tvivl om, hvorvidt han overhovedet har tænkt sig at følge undervisningen.

Joy

Re: Vi skal ud og rejse

Indlæg af Joy » 06.06.2011 12:40:43

Åh det var rart at vide. Så det fint nok med hans danske opholdstilladelse som er inde i hans pas når han rejser ind til Danmark igen.

Ja jeg tænkte også det vil være en super ide at kontakte skolen og give dem besked inden han tager på ferie. Det er måske godt at kontakte dem i god tid, ikk? Spørsmålet er jo så også om hans næste modul starter i august måned som han ikke kan deltage før han er tilbage fra ferie. Men der er lidt tid endnu.

Tak for hjælpen

Besvar