Som diabetiker med type 1 diabetes modtager jeg tilskud fra kommunen i form af hjælpemidler til kontrol af min sukkersyge. Det er nåle til injektion af insulin og teststrimler til kontrol af mit blodsukker.
Jeg har haft type 1 diabetes siden jeg var 11 år og har således haft det i snart 25 år.
Hører det tilskud jeg får til indkøb af disse hjælpemidler ind under loven om aktiv socialpolitik og kan det forhindre mig i at blive familiesammenført? Eller skal jeg sørge for at anføre min sygdom samt vedlægge lægeerklæring for at ansøgningen ikke bliver afvist?
Lov om aktiv socialpolitik?
-
fundiver199
Re: Lov om aktiv socialpolitik?
Nej medicintilskud har ikke noget at gøre med Lov om Aktiv Socialpolitik.
Re: Lov om aktiv socialpolitik?
Du kan endog - med lidt held - få dispensation fra alle krav pga din sygdom.
Hvis sygdommen vurderes at forhindre dig i at tage varigt ophold i den udenlandske ægtefælles land, pga manglende adgang til medicin, behandling mv., så skal du have dispensation, da du så ikke 'frit' at vælge at bosætte dig i udlandet, da det reelt ikke er en praktisk mulighed.
Hvis sygdommen vurderes at forhindre dig i at tage varigt ophold i den udenlandske ægtefælles land, pga manglende adgang til medicin, behandling mv., så skal du have dispensation, da du så ikke 'frit' at vælge at bosætte dig i udlandet, da det reelt ikke er en praktisk mulighed.
Juma
www.kaerligheden.dk
www.kaerligheden.dk