Forlængelse aflever til US eller...

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Abdul

Forlængelse aflever til US eller...

Indlæg af Abdul » 18.04.2011 16:10:19

Hej,
Jeg har læst at man kan aflevere ansøgning på lokale politi st. eller sende det til US.

Får man kvittering for at den er afleveret hos politi?
hvad med hvis vi vælger at sende ansøgning til US, får vi et brev om at den er modtaget?

Det er ikke fordi US ligger langt fra os, men mere fordi det kan tage optil 3 timers ventetid og jeg har så meget ondt i ryggen at jeg ikke kan sidde så langtid.

Men hvis det er sikrest at møde op personligt vil jeg da hellere gør det.
Hvordan gør I andre det?

Takker for svar.

kasm

Re: Forlængelse aflever til US eller...

Indlæg af kasm » 18.04.2011 18:10:05

Vi afleverede vores ansøgning ved det lokale politi, og vi fik ikke nogen kvittering på det, men ca 3 uger efter fik vi brev fra us som bekræftede at de havede fået vores ansøgning, og hvornår vi kunne forvente svar...

Kender også nogen som afleverede deres ansøgning ved us og det tog ikke særlig lang tid, de tjekkede bare om papir var iorden og om man har kvittering for betaling af gebyr.

Abdul

Re: Forlængelse aflever til US eller...

Indlæg af Abdul » 18.04.2011 22:24:30

Hej Kasm,
Tak for svaret, måske er det bedre at bare aflevere det personligt hos US, da de er ret strenge hvad angår ansøgningsfrist, det er ærligt at man ikke få noget kvittering hos politiet.

Takker.

Besvar