Jeg burde sove lige nu, men har egentlig ikke lyst da jeg sidder med en følelse af velvære, energi og stor glæde over at jeg om et ½ døgn er sammen med min kæreste... Det er svært at sige godnat til denne følelse. Er trodsalt stadig i min bedste alder så søvn er jo ikke Uundværlig? Fik lyst til at udtrykke mig lidt, og hvis i har nogen ideer til hvor man ellers kan blive hørt er i velkommen til at skrive dem herunder.
Søde venner i US. Hvad er det lige præcis i får tiden til at gå med når i er på arbejde? I sidder og styrer hvem jeg som dansker kan, og ikke kan, forelske mig i? Er globaliseringen fløjet direkte ind over kasketten på jer...? Sku man lave en folder til os, som ønsker at opleve og arbejde i andre dele af verden hvor der står advarsler som: Pas på med at snakke med piger/kvinder når du opholder dig i udlandet. Især hvis de er søde, så bare ignorer dem!
Jeg er så heldig at jeg har mødt en rigtig sød pige hvis smukhed og værdier ingen danske piger nogensinde vil kunne hamle op med... Jeg ved udemærket godt at jeg måske kun har stødt på omkring 150 danske piger i min levetid, som er SÅ forskellige at man kan placere alle i hele 3 grupper. I ingen af disse 3 grupper spiller bl.a. religion og tro nogen særlig rolle. Hva skal man med religion når tasken er fyldt med lækker make-up og modetøj i kendte mærker. Er man en ung knægt kan man f.eks. nøjes med at have en fed bil eller endda en virtuel, men yderst hårdnakket karakter i et online rollespil. Så behøver man da ingen tro! Det kan virke, for sagen, uvedkommende, men prøver at danne et billede her. Undskyld tøser. (far er ikke sur, far er skuffet). Men ja, nu er det bare røv surt for mig og min kæreste, for vi har ingen fremtid sammen i mit land på grund af visse omstændigheder. Mine rettigheder som menneske føler jeg er DYBT DYBT krænket, men den fejer i vel af vejen med at vi kan da sagtens leve sammen, ingen rettigheder krænket der...? Vi kan bare ikke gøre det i DANMARK??? Eller den famøse udtalelse om at "nu er schengen jo udvidet med yderligere 9 lande så det burde være muligt at finde en kæreste inden for disse grænser"... Tak for oplysningen!! Det bør vi som danskere nok selvfølgelig have i baghovedet næste gang vi bevæger os i de øvrige 80% eller mere, af verden som vi nu har mulighed for? Denne historie ender nok med at jeg må sige farvel til Danmark og de årlange venskaber jeg har haft her i landet pga. dette vanvid.... Men hvad gør man ikke for at få et ordentligt liv med den person som står en nærmest?.................
-Jesper
P.S.
Nu er jeg ikke bare vred, men sidder med øjnene vædet i tårer.............
Hør her...?
hej
Hej jesper.
Du har fuldkommen ret i dine udtalelser. Det er skræmmende at man i 2007 bliver sat i en boks der er stemplet et problem,fordi man har valgt at dele sit liv med en person som ikk lige lever i dk eller et andet schengen land. Haaber du og din kæreste trods alt for en rigtig dejlig tid sammen nu naar hun er i dk... og haaber ikk hun skal möde de samme fordomme som min mand og jeg har oplevet God jul til jer begge
Du har fuldkommen ret i dine udtalelser. Det er skræmmende at man i 2007 bliver sat i en boks der er stemplet et problem,fordi man har valgt at dele sit liv med en person som ikk lige lever i dk eller et andet schengen land. Haaber du og din kæreste trods alt for en rigtig dejlig tid sammen nu naar hun er i dk... og haaber ikk hun skal möde de samme fordomme som min mand og jeg har oplevet God jul til jer begge
-
- Geografisk sted: Malmö
Hej
Hej Jesper!
Jeg læste diit brev idag og jeg ville høre hvordan det går med dig og din kæreste?
Hvad har i fundet ud af?
Hilsen,
clara Og Mark fra Sverige.
Jeg læste diit brev idag og jeg ville høre hvordan det går med dig og din kæreste?
Hvad har i fundet ud af?
Hilsen,
clara Og Mark fra Sverige.