Tak til alle der har hjulpet os

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Durmaz
Geografisk sted: storkøbenhavn

Tak til alle der har hjulpet os

Indlæg af Durmaz » 14.03.2011 01:07:44

Ville bare sige tak til alle jer der har hjulpet os.

Vi fik i går brev om at min mand har fået opholdelstilladelse.... Det har taget sølle 31 dage fra vi søgte til vi fik brevet...

Superflot sagsbehandling må man sige...og ganske overraskende hurtigt....

Men mange tak til alle jer der har givet en hånd med... :D

sumus

Re: Tak til alle der har hjulpet os

Indlæg af sumus » 15.03.2011 13:19:07

Hej Durmaz

Kan jeg godt spørge dig om nogle spørgsmål vedrørende familiesammeføringer

Var din mand os op i indvandreprøve

Jeg er emlig 23 halv nu, og skal søger nu og min mad kommer fra tyrkiet nemlig

Durmaz

Indlæg af Durmaz » 16.03.2011 14:07:20

Hvis du er tyrkisk statsborger og din mand er tyrkisk statsborger kan det være i slipper for prøven samt gebyret. men lad være med at sats på det. Det er ikke tyrkiske statsborger som sådan der slipper, med ægtefæller af aktive tyrkiske statsboger der er arbejdstager i danmark, og som jeg forstår det er du dansk statsborger, så han skal til prøven.

Min mand var så ikke til prøven, vi får pengene tilbage for gebyret, ingen forsøgelsekrav eller boligkrav samt ingen bankgaranti. Dette er der dispenseret fra pga særbarn.

Så i kommer nok til at skal leve op til alle krav, men han kan jo allerede begynde at lære dansk nu, min mand bruger nogle gange denne side

http://www.speakdanish.dk/

Vi købte også Den dvd man skal bruge for at forberede os hvis de nu krævede han skulle tage testen...

Det det hele handler om er måde i tænker på.... Forvent i skal leve op til alle krav, lad være med at lede efter en smutvej, eller tro i slipper let igennem. Sørg for at have ALT dokumentationen i orden vedlæg gerne lidt foto af jer 3-4 stk fra start af jeres forhold. Jeg vedlage også 3 udspiciferede tlf regninger så de kunne se at vi har kommunikeret lige fra start af...tjek hvad de kræver og sørg for at leve op til kravende...

Vi forberedte os på det værst tænkelige...... Og fik fs på under 31 dage vi søgte 9 feb fik brev lørdag d. 12 marts, men det er dateret d. 10 marts. Vi skriver nu d. 16 og opholdskorte har vi fået cpr, skat er ordnet, og vi har tilmeldts os til intergrationsprogrammet.

Og min mands oprindelige turist visum udløber først her d. 03 april.... :-D

Antepli

Indlæg af Antepli » 24.03.2011 15:55:01

Hvis man er tyrkisk starsborger gælder ikke nogen af de regler der blev lavet efter 1980. Læs på google om toprak dommen

Durmaz

Indlæg af Durmaz » 24.03.2011 16:16:14

Jeg er ikke tyrkisk statsborger men dansk, min mand er tyrkisk statsborger. Det betyder at pt søger vi som alle andre dansker de omtalte domme omhandler tyrkiske statsborger som er arbejdstager i EU der ønsker familiesamføring i danmark, og efter hvad de oplyser herinde og hos US så får man kun disp fra indvandringsprøven samt gebyret...

Så vi har ikke fået disp pga han er tyrkisk statsborger men pga min søn som har opnået selvstændig tilknytning til danmark...

Hvordan toprak zambrano osv domme påvirker dansk udlændingepolitik er ikke til at vide lige nu. men forvent ikke guld og grønne skove...

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 24.03.2011 16:21:42

Jeg er helt enig med Durmaz. Da Durmaz er dansk statsborger, kan parret ikke hente nogen form for rettigheder i associeringsaftalen mellem EU og Tyrkiet. Den vil først få betydning for hendes mand, hvis han allerede er i Danmark og har et arbejde. I så fald vil han være sværere at vippe ud end f.eks. en thailandsk eller amerikansk statsborger.

Desuden var der ingen af de seneste sager ved EU-domstolen, der handlede om familiesammenføring til tyrkiske statsborgere. De handlede i stedet om retten til at bevare en opholdstilladelse, man allerede har, og om betaling af ansøgningsgebyrer.

Det er derfor rent faktisk åbent for en vis fortolkning, om associeringsaftalen mellem EU og Tyrkiet og standstillparagrafferne ifm. denne aftale overhovedet forhindrer EU´s medlemslande i at stramme reglerne for familiesammenføring til økonomisk aktive tyrkiske statsborgere.

Udmeldingen fra den danske regering lige nu er, at det mener man ikke er tilfældet. Så man skal altså ikke regne med, at regeringen frivilligt vil lempe på reglerne for familiesammenføring til tyrkiske statsborgere.

Men det er da klart noget, som vi i ÆUG har tænkt os at udfordre på den ene eller anden måde :wink:

Til gengæld kan parret som alle andre dansk-udenlandske par måske hente nogle nye rettigheder i den dom, som EU-domstolen afsagde i Zambranosagen for et par uger siden. Og som man kan læse om på forsiden og i forum "artikler og links".

Men det er jo mindre relevant for dem, når de allerede har fået dispensation. For man kan jo ikke få dispensation mere end en gang.... :D

Besvar