FS fra Kenya

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
KenyaDK

FS fra Kenya

Indlæg af KenyaDK » 05.02.2011 14:00:56

Hej,
gør det nogen forskel for vores sag at vi begge søger FS fra den danske ambassade i Kenya? Alle tekster jeg har læst på nyidanmark.dk står der "ægtefællen i Danmark".

Jeg har været i Kenya nu i 4 måneder på turistvisa (regner med at blive i 6), min mand har studeret i Danmark i et år (2009/2010), vi er lige gamle (24). Tror I ikke at der skulle være mulighed for at vi opfylder tilknytningskravet?

Er der nogen der har erfaringen med at opfylde boligkravet med en ungdomsbolig? (man skal være studerende for at bo der)

solskinsglad

Re: FS fra Kenya

Indlæg af solskinsglad » 05.02.2011 17:34:30

Jeg indgav min ansøgning på den svenske ambassade i Cuba. I må gerne aflevere begge ansøgninger sammen.

Vi bor i en ungdomsbolig, hvor man skal være studerende for at bo. Vi kom til Danmark i april med dispensation for boligkravet i 6 måneder (da jeg boede i Cuba), og i november modtog jeg brev fra US, at den indsendte lejekontrakt var blevet godkendt, og at de ikke ville foretage sig mere i sagen.

Besvar