Spørgsmålet er nu, hvor vi må rejse hen på juleferie? Må han stadig kun, i den periode han har opholdstilladelse, rejse rundt i schengen, eller må vi eksempelvis godt tage en smut til Tyrkiet og tilbage igen uden problemer?
Hvor må vi rejse hen?
Hvor må vi rejse hen?
Min mand, der er fra Tyrkiet, har lige fået midlertidlig opholdstilladelse, så vi er glade...og det tog endnu kun 7 uger, så tak til udlændingeservice herfra 
Spørgsmålet er nu, hvor vi må rejse hen på juleferie? Må han stadig kun, i den periode han har opholdstilladelse, rejse rundt i schengen, eller må vi eksempelvis godt tage en smut til Tyrkiet og tilbage igen uden problemer?
-
Kasper Jørgensen
Re: Hvor må vi rejse hen?
Så længe han ikke er væk fra Danmark i mere end 6 måneder er der ingen problemer, så kan han rejse hen hvor han vil.
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Sålænge man har opholdstilladelse OG er folkeregistreret i DK gælder dette:
- Hvis man har boet lovligt i Danmark i under to år, kan man opholde sig uden for Danmark i op til 6 måneder.
- Hvis man har boet lovligt i Danmark i over to år og har en opholdstilladelse, som kan gøres permanent, kan man opholde sig uden for Danmark i op til 12 måneder.
- Hvis man har boet lovligt i Danmark i under to år, kan man opholde sig uden for Danmark i op til 6 måneder.
- Hvis man har boet lovligt i Danmark i over to år og har en opholdstilladelse, som kan gøres permanent, kan man opholde sig uden for Danmark i op til 12 måneder.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
-
Betoncirkeline
Tillykke med opholdstilladelsen Akkaya, det er jo fantastisk!
Og godt spørgsmål ang. rejsemålet, jeg skulle til at stille det samme spørgsmål. Vi vil også rejse ud i verden snart nemlig.
Jeg var i tvivl om man måtte rejse alle steder, men det lyder da sådan:-)
Og godt spørgsmål ang. rejsemålet, jeg skulle til at stille det samme spørgsmål. Vi vil også rejse ud i verden snart nemlig.
Jeg var i tvivl om man måtte rejse alle steder, men det lyder da sådan:-)