Chokeret dansk statsborger

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Twinson

Chokeret dansk statsborger

Indlæg af Twinson » 08.11.2010 19:37:45

Hej Forum

Min kæreste er fra Ukraine og bor i Ukraine
Jeg har besøgt hende og vil besøge hende igen snart.
Hun har et godt job i en bank, taler godt engelsk og er begyndt at læse dansk.
Vi vil gerne giftes og vi foretrækker at blive gift her i Danmark og efterfølgende søge om FS…
På en eller anden måde kommer hun til Danmark – via et visum naturligvis - og vi vil så gifte os mens hun er her.
Hun har naturligvis ikke noget job i Danmark, dette må hun søge efterfølgende eller studere, hvilket hun hellere kunne tænke sig.
Jeg er dansk statsborger og har boet i DK siden barns ben i mere end 28 år, kan forsørge hende i starten, huset er stort nok osv. Bankgarantien kan jeg også stille.
Så - på hvilken måde vil de nye regler, som de pusler med i finansministeriet påvirke vores situation. Er dette for tidligt at udtale sige om nu? Kommer der på et tidspunkt et mere gennemarbejdet tema/en tråd om dette her? De taler også om, at ”den fremmede” skal have aflagt flere besøg i landet… før FS.

Fra en nervøs og noget rystet dansk statsborger, som føler sin frihed til selv at bestemme… taget fra sig.

Mvh
Twinson

PS: Hvad sker der hvis vi gifter os – kan den danske stat så bare efterfølgende udvise min kone, som gerne vil arbejde og tjene det danske samfund?

Kim P. Nyberg
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Chokeret dansk statsborger

Indlæg af Kim P. Nyberg » 09.11.2010 16:52:21

Med den nye udlændingepakke, er det omsonst at begynde på overhovedet at søge efter de nationale danske regler. For det første kommer det til at kræve en hel professorgrad at holde styr på - og forklare - alle de krav, der har været indtil videre sammenstillet med de nye. For det andet kommer det til at koste en halv jetfighter. Og alligevel aner man ikke om man er købt eller solgt til stanglakrids.

Mit råd er derfor, ene og alene fremover at fokusere på EU-reglerne på området. De ligger altid fast. Og dem har Pia Kjærsgaard ingen indflydelse på.
Frivillig rådgiver i Ægteskab Uden Grænser

kasm

Indlæg af kasm » 09.11.2010 18:06:27

Halløj...

Ja vi er vist mange som er ganske chokeret over den nye lov. Er selv gift med en dejlig tyrkisk mand som kommer herop på visum i december. Vores plan var så at søge fs efter de danske regler, kan godt se det ville være meget lettere at flytte til et andet land og starte et liv der, men for vores vedkommende er det umuligt da jeg har et særbarn som ser sin far 6 dage ud af en 2 ugers periode. Så for vores vedkommende er det de danske regler vi desværre bliver nødt til at benytte os af..Jeg håber og krydser finger for alle jer der allerede nu er ved at søge fs og kommer ind under de gamle regler :o

Kim P. Nyberg
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Indlæg af Kim P. Nyberg » 10.11.2010 09:25:17

Når man har særbarn, kan man få dispensation, og det bliver der ikke umiddelbart lavet om på.
Frivillig rådgiver i Ægteskab Uden Grænser

life

Indlæg af life » 10.11.2010 15:21:40

Er lidt i samme båd som dig, kan ikke tro andet ind at det skulle være muligt. Med uddannelse, job, sprog, samt jeg ikke går ud fra i vil bo i et "udsat" område, burde det give plus`er nok i deres point system, håber jeg i hvertfald..

Twinson

Indlæg af Twinson » 10.11.2010 17:24:16

Vedrørende særbarn…

Jeg har en datter på otte år og min kone og jeg deler forældremyndigheden over hende.
I det nærmeste år bor vores datter hos mig og går i skole her, men ind imellem sover hun hos sin mor.

Så hvis jeg skal forstå de forskellige indlæg er det således rigtigt, i forbindelse med FS, at alle de nye tiltag (vedr. point mv.) samt garantistillelse - ikke vil gælde for FS med en fremtidig kone?

Dvs. vi kan blot gifte os, søge om FS, søge om dispensation, vi vil ikke skulle stille garanti, sagen vil være ganske enkel og helt udenfor denne verserende debat?

Mvh

Twinson

Twinson

Indlæg af Twinson » 10.11.2010 17:30:18

Vedrørende særbarn…

Jeg mener selvfølgelig...

Jeg har en datter på otte år og min eks-kone og jeg deler forældremyndigheden over hende.

Tw.

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 10.11.2010 17:33:57

Ja det er korrekt forstået.

Besvar