Ja vi lever i en globaliseret verden, hvor danske virksomheder for at de kan overleve, er nødt til også at sælge varer/ydelser til udenlandske virksomheder, forøvrigt helt i tråd med regeringens ønske. For at kunne sælge varer/ydelser til udlandet er man naturligvis nødt til at sende danske medarbejdere til udlandet for at sælge/udføre et stykke arbejde, dette også helt i tråd med regeringens politik. Men ak og ve for den der så bliver forelsket mens han/hun er på arbejde i udlandet for en dansk virksomhed, for at tjene penge til Danmark, så bliver man stemplet som en kriminel andenrangsborger, og medmindre man er selveste direktøren og samtidig finder en med 30års arbejdserfaring, har man ikke en chance for at få råd til den store bankgaranti+div. prøver ens ægtefælle nu skal igennem.
Men jeg tror desværre ikke der er noget at gøre, andet end at sætte sin lid til EU.
Nye regler
Re: Nye regler
Nej. Jeg synes godt nok også 100.000 DKK lyder helt absurd, som studerende bliver det da helt umuligt at skaffe, eller at få en bank overtalt til at låne en pengene.
Og ja, jeg tror vi satser på at få os mast ind inden stramningerne gennemføres, og ellers må det blive EU-reglerne vi går efter. Men jeg skal da ærligt indrømme at det gør interessen i at blive boende i Danmark betydeligt mindre hvis min kæreste bliver afvist, så hvis det er tilfældet kan det være vi vælger at bosætte os i USA i stedet. Og så mister de jo DEN arbejdskraft (og de penge de har lagt i min uddannelse).
Og ja, jeg tror vi satser på at få os mast ind inden stramningerne gennemføres, og ellers må det blive EU-reglerne vi går efter. Men jeg skal da ærligt indrømme at det gør interessen i at blive boende i Danmark betydeligt mindre hvis min kæreste bliver afvist, så hvis det er tilfældet kan det være vi vælger at bosætte os i USA i stedet. Og så mister de jo DEN arbejdskraft (og de penge de har lagt i min uddannelse).
-
fundiver199
Re: Nye regler
Enhedslisten har også sagt, at det er vanvittigt. Liberal Alliance har endnu ikke fortalt vælgerne, hvad de mener. Og i de øvrige partier bortset fra DF synes der at være megen intern uenighed om, hvor langt man kan og bør gå med sådan et pointkrav, og i SF desuden, om man overhovedet kan tillade sig at have et sådant system.Kasper Jørgensen skrev:Jeg tror efterhånden kun der er de Radikale tilbage som har meldt ud at man synes disse regler er vanvittige.
Jeg er meget spændt på hvad det ender med, og ÆUG vil naturligvis forsøge at påvirke både politikerne og den offentlige mening så meget som muligt.
Lige nu siger polls, at næsten lige mange danskere er for og imod de nye regler.