Kvittering
Kvittering
Hej
Min australske mand og jeg var på politistationen d. 12/8 -10 for at indlevere vores ansøgning om FS.
Vi fik at vide at hun ville sende papirerne videre og at vi ville få en kvittering tilsendt fra US når de havde modtaget ansøgningen og at min mand dermed havde processuelt ophold.
Vi har endnu ingen kvittering for de indgivne papirer.
Jeg har en dårlig smag i munden, fordi jeg ikke føler mig overbevist om at en sådan kvittering når frem til os inden min mands 90 dage pr. 3mdr er brugt op, hvilket er sidst i denne måned.
Hvor lang tid skal vi forvente at skulle vente på dette?
Har vi dummet os?
En anden ting jeg har tænkt på er om det er muligt at eftersende materiale når man har indgivet sin ansøgning. Jeg er kommet I tanker om et par ting, som der ikke er krav om at oplyse, som ellers kunne tale for et positivt udfald i vores sag. Hvordan skal jeg mon håndtere en sådan eftersendelse?
Min australske mand og jeg var på politistationen d. 12/8 -10 for at indlevere vores ansøgning om FS.
Vi fik at vide at hun ville sende papirerne videre og at vi ville få en kvittering tilsendt fra US når de havde modtaget ansøgningen og at min mand dermed havde processuelt ophold.
Vi har endnu ingen kvittering for de indgivne papirer.
Jeg har en dårlig smag i munden, fordi jeg ikke føler mig overbevist om at en sådan kvittering når frem til os inden min mands 90 dage pr. 3mdr er brugt op, hvilket er sidst i denne måned.
Hvor lang tid skal vi forvente at skulle vente på dette?
Har vi dummet os?
En anden ting jeg har tænkt på er om det er muligt at eftersende materiale når man har indgivet sin ansøgning. Jeg er kommet I tanker om et par ting, som der ikke er krav om at oplyse, som ellers kunne tale for et positivt udfald i vores sag. Hvordan skal jeg mon håndtere en sådan eftersendelse?
Re: Kvittering
Der er vist ikke et bestemt tidspuntk med hvornår man modtager kvittering. Vi fik vores kvittering efter 3 mdr, andre for det meget før.. Men din mand skal ike rejse fra Dk når i venter på kvittering. Han skal blive i Landet indtil i for svar. Det gælder fra den dag i har søgt..
Det er rigtigt, hvad Sena skriver - din mand kan blive i landet indtil der bliver sagt andet, og det er mig bekendt utroligt sjældent, man ikke får processuelt ophold.
Til info, kan jeg sige at vi ventede 1½ måned på det kvitteringsbrev - og så kom garantistillelsesbrevet dagen efter - begge breve var dateret samme dag
Til info, kan jeg sige at vi ventede 1½ måned på det kvitteringsbrev - og så kom garantistillelsesbrevet dagen efter - begge breve var dateret samme dag
hej .
det var da godt at begge breve kom lige i rap
Tillykke ...
hvordan kan det være jeres sag gik så hurtigt (:
mazda
det var da godt at begge breve kom lige i rap
Tillykke ...
hvordan kan det være jeres sag gik så hurtigt (:
mazda
Hejsa
Jeg ville ringe over for, at høre om de har modtaget. Hvis de kan bekræfte det, så kan du være rolig, for så er I inde i systemet og så er det bare at vente på kvitteringsbrevet. Vi fik det ca. 2 måneder efter.
Held og lykke:0)
Jeg ville ringe over for, at høre om de har modtaget. Hvis de kan bekræfte det, så kan du være rolig, for så er I inde i systemet og så er det bare at vente på kvitteringsbrevet. Vi fik det ca. 2 måneder efter.
Held og lykke:0)
-
Kim P. Nyberg
- Geografisk sted: Herning
- Kontakt:
Som Sena ganske rigtigt skriver, gælder det processuelle ophold fra den dato I har afleveret ansøgningen, hvad enten det er direkte til US eller det er gjort til det lokale politi. Politiet i provinsen har bemyndigelse til at være postkontor for US, og derved udstede processuel ophold til ansøgeren. Det processuelle ophold gælder indtil der kommer svar på ansøgningen fra US.
Der er derfor ingen grund til at være nervøs for, om din partner kan blive ved månedens udgang.
Der er derfor ingen grund til at være nervøs for, om din partner kan blive ved månedens udgang.
Frivillig rådgiver i Ægteskab Uden Grænser
-
sandmonkey
Vi indgav vores ansøgning i slutningen af August, og jeg er glad for at vi har modtaget kvitteringsbrevet med Posten - inden der var gået en måned. Vi er heldigvis kommet i selvbetjeningsbunken og det er da dejligt... Jeg tænkte i den anledning på hvor længe I andre har ventet fra I fik kvitteringsbrevet til I fik ot?
Tak for jeres svar.
Vi fik kvitteringsbrevet for en uge siden, men skal indgive flere oplysninger.
Det bliver spændende at se hvor meget det kommer til at forsinke processen.
Vi fik kvitteringsbrevet for en uge siden, men skal indgive flere oplysninger.
Det bliver spændende at se hvor meget det kommer til at forsinke processen.
Hej
Vi ansøgte om Fam. sam. den 11 aug. Den 24 sep. modtog vi brev om at der manglede 2 underskrifter i vores ansøgning. (Så vidt vi kunne forstå er det noget som er blevet tilføjet ansøgningspakken den 1. aug, men som vi ikke var opmærksom på da vi printede formen inden den første. Temmelig surt, hmm
) men hvad jeg ikke kan lade være med at tænke på konstant er om det vil påvirke vores sagbehandlingstid? Vi har endnu ikke modtaget brevet om den forventede sagsbehandlingstid. Kan næsten ikke klare tanken om at de måske vil beregne 3 mdr eller endnu værre 7 mdr fra den da de modtog de to underskrifter (27 sep). Nogen der ved noget om det?
Vi ansøgte om Fam. sam. den 11 aug. Den 24 sep. modtog vi brev om at der manglede 2 underskrifter i vores ansøgning. (Så vidt vi kunne forstå er det noget som er blevet tilføjet ansøgningspakken den 1. aug, men som vi ikke var opmærksom på da vi printede formen inden den første. Temmelig surt, hmm
Min mands familiesammenføringssag tog tre måneder længere, fordi min aldeles upålidelige udlejer havde lavet en fejl på min lejekontrakt. Vi modtog kvitteringsbrev efter 3 måneder hvor us bad om flere oplysninger, eftersendte straks en ny lejekontrakt, og fik så anmodningen om sikkerhedsstillelse 3 måneder senere (i alt 6 måneder efter vi søgte). Og vores sag var i øvrigt lige ud af landevejen og i tre månedersbunken.
-
fundiver199
Servicemålet beregnes først fra den dag, hvor alle nødvendige oplysninger og papirer er modtaget af US, så det er desværre meget sandsynligt, at jeres servicemål vil blive beregnet fra 27. september og ikke fra 11. august. Men Udlændingeservice behandler faktisk mange af de ”simple” sager på mindre end 3 måneder, så I kan sagtens være heldige at få svar i god tid inden jul, selvom de manglende underskrifter alt andet lige nok kommer til rykke jeres sag lidt bagud i køen.