Regler om socialydelse

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Miss Silver
Geografisk sted: Søborg

Regler om socialydelse

Indlæg af Miss Silver » 14.09.2010 14:09:55

jeg har prøvet at kikke igennem på nettet..

Jeg har en gang i løbet af de 3 år der nu er kravet modtaget det der hedder engangshjælp ( ligger på 5500 før skat) høre dette ind under de sociale ydelser hvor man vudere man ikke kan forsøger sin ægtefælle på... jeg kan ikke rigtig se det nogle steder

HVis det høre ind under det punkt. vil man så se bort fra det krav hvis der er særbarn involveret.

Da jeg modtog den ydelse havde jeg jo slet ikke mødt min mand :-) ellers havde jeg da helt undværet, den blev brugt til at dække medicin, hvis jeg havde kunne kikke i krystalkuglen havde jeg da undværet de penge meeeeen der er desvære ikke opfundet endnu :-)

fundiver199

Re: Regler om socialydelse

Indlæg af fundiver199 » 15.09.2010 10:25:43

Man kan vælge at se bort fra 1-gangsbeløb, som ikke er relateret til forsørgelse, når man vurderer, om denne ”3-års regel” er opfyldt. Får man dispensation p.g.a. særbørn, så bortfalder alle regler og krav og dermed naturligvis også dette. Årsagen til, at der gives dispensation, er jo, at det ville være i strid med menneskerettighederne at give afslag. Så i den situation kigger man naturligvis slet ikke på, om den ene eller anden betingelse er opfyldt. Den eneste undtagelse fra dette er reglerne om proforma og tvang.

Besvar