Så er det vores tur til et indlæg :)

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
HEKOC

Så er det vores tur til et indlæg :)

Indlæg af HEKOC » 31.08.2010 11:27:44

Hej allesammen

Har længe fulgt med inde på forummet med diverse indlæg da det snart er min tur til at søge familiesammenføring med min mand.

Vi kom til Danmark sammen den 11 juli og han har visum til den 3. oktober hvor hans returbillet er blevet fremvist.

Vi har planlagt at omkring starten af september at søge om familesammenføring efter de danske regler.

Kort om os: Jeg er 26, 27 til marts. Har fast fuldtidsarbejde under staten, har egen bolig, født og opvokset i Dk og med dansk statsborgerskab.
Min mand er 29 født og opvokset i Tyrkiet. Vi bor (selvfølgelig) sammen :) Vi blev gift den 6. maj 2010.

Jeg har læst lidt til at Udlændingestyrelsen mangler oplysninger, selvom de ikke skriver det i ansøgningen, f.eks familieattest. Tænkte på om de godt kan tillade sig det når det ikke står nogen steder, også ikke godkende ansøgningen. Fordi hvis nu jeg indgiver min ansøgning, lad os sige den 5. september, og der går et stykke tid hvor de skriver at der mangler bilag, kan det så godt gå udover min mands visum, hvis den skrider datoen for hans hjemrejse ? Og ovenikøbet sige at det hele skal være oversat til dansk ?

jeg er desuden i tivil om vi skal indgive ansøgningen hos politiet eller tage Udlændingestyrelsen og aflevere. Fordi de tjekker vel ikke om alle bilag er der hos politiet, eller hva ?

Nå men det var kort om vores historie indtil videre, håber der er nogen som har gode ideer til os :)

solskinsglad

Re: Så er det vores tur til et indlæg :)

Indlæg af solskinsglad » 31.08.2010 20:45:44

Da vi indgav ansøgningen, manglede der oplysninger. Min mand modtog et brev, hvor der stod, at de manglede oplysninger, og at vi havde tre uger til at henvende os. I mit tilfælde var det nok med en forklaringsmail, som jeg sendte samme dag. Denne dato blev så registreret som modtagedato for ansøgning og dannede dermed grundlag for "3 måneders behandlingstid".

(De manglende oplysninger drejede sig i mit tilfælde om bopæl, da jeg fik dispensation fra boligkravet, da jeg var udstationeret)

Sena

Indlæg af Sena » 01.09.2010 20:54:27

Det går ikke udover din mands visum hvis i manger bilag.. Us beder bare om at i skal sende dem indenfor nogle uger.. Min mand kom til Dk oktober som visum og vi søgte i december,, fik dog førtst svar i maj 2010.. Og vi manglede en del, men us var så gode til at bede om de manglende dokumenter flere gange og der skete intet med min mands visum.. Han skulle bare vente til han fik et svar..

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 02.09.2010 06:41:30

Din mand skal indlevere alle sine identitetspapirer, dvs. når i er gift både 'aile cüzdanı' og 'aile toplum kağıdı', og sit 'nüfus kağıt örneği' og de skal være oversat enten til dansk eller engelsk.

Da i er i DK er det jo ikke noget problem at finde en dansk-tyrkisk oversætter, i kan finde liste over autoriserede translatører på det tyrkiske konsulats hjemmeside. Klik på linket nederst på denne side: http://www.turkishembassy.dk/cms/index. ... te-options

Hvis han ikke har dem, og ikke kan få dem på konsulatet men må hjem for at hente dem, så er det billigst at få lavet oversættelsen i Tyrkiet, og hvis han ikke kan finde en ordentlig dansk oversætter, så få dem lavet til engelsk.
mh
Rådgiver for ÆUG

HEKOC

Indlæg af HEKOC » 02.09.2010 07:51:08

Men synes bare ikke det giver mening at jeg skal sende en hel masse ting og få dem oversat når de ikke står i ansøgningen ? :)
De skriver jo kun kopi af pas, 3 stk foto og vielsesattest... Også selvfølgelig oplysninger om min bolig osv. Det er intet problem for mig at få det hele oversat.
Så i første omgang ville jeg da bare sende de ting de ber om, også tage den derfra. Fordi jeg har jo sørget for at få alt med som de har bedt om. Altså det var jo helt tilfældigt jeg så her at mange er kommet ud fra at US ber om mange flere ting end der står i ansøgningen.
Nå men regner med at indgive vores ansøgning på mandag også krydser jeg fingre for det hele går igennem ;)

Betoncirkeline

Indlæg af Betoncirkeline » 07.09.2010 20:32:28

Hejsa.

Jeg kan godt forstå du ikke syntes det giver mening at man skal afleverer noget, som der ikke står. Men jeg syntes ikke der var nogle grund til at slås mod systemet, så vi aflevrede selvfølgeli bare hvad US bad om.

Se hvad eg lige har skrevet:

viewtopic.php?f=6&t=5724

Held og lykke med det.

Mvh.
BC

Besvar