Har længe fulgt med inde på forummet med diverse indlæg da det snart er min tur til at søge familiesammenføring med min mand.
Vi kom til Danmark sammen den 11 juli og han har visum til den 3. oktober hvor hans returbillet er blevet fremvist.
Vi har planlagt at omkring starten af september at søge om familesammenføring efter de danske regler.
Kort om os: Jeg er 26, 27 til marts. Har fast fuldtidsarbejde under staten, har egen bolig, født og opvokset i Dk og med dansk statsborgerskab.
Min mand er 29 født og opvokset i Tyrkiet. Vi bor (selvfølgelig) sammen
Jeg har læst lidt til at Udlændingestyrelsen mangler oplysninger, selvom de ikke skriver det i ansøgningen, f.eks familieattest. Tænkte på om de godt kan tillade sig det når det ikke står nogen steder, også ikke godkende ansøgningen. Fordi hvis nu jeg indgiver min ansøgning, lad os sige den 5. september, og der går et stykke tid hvor de skriver at der mangler bilag, kan det så godt gå udover min mands visum, hvis den skrider datoen for hans hjemrejse ? Og ovenikøbet sige at det hele skal være oversat til dansk ?
jeg er desuden i tivil om vi skal indgive ansøgningen hos politiet eller tage Udlændingestyrelsen og aflevere. Fordi de tjekker vel ikke om alle bilag er der hos politiet, eller hva ?
Nå men det var kort om vores historie indtil videre, håber der er nogen som har gode ideer til os