Hej
Jeg er dansk statsborger gift med en pige der er født i tyskland men som kun har opholdstilladelse. hun er over 18 jeg er 23. Jeg har fast arbejde, og bor i en andelslejlighed. Kan jeg søge om alm. dansk FS eller skal jeg flytte til sverige og bruge eu/eøs reglerne. Jeg vil helst om jeg kunne blive boende i dk og søge.
Håber nogen kan hjælpe, synes ikke jeg kan finde noget omkring dette på nettet.
Familiesammenføring fra Tyskland
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: Familiesammenføring fra Tyskland
Klik øverst på siden på "Jeg vil ..." og så på "Familiesammenføres", der er en kort gennemgang af reglerne. Du kan også læse på www.nyidanmark.dk
Desværre for jer er i for unge til uden videre at kunne søge fs, hvis din ægtefælle ikke er EU-borger (du skriver ikke, hvor hun er fra men jeg går ud fra, du mener ikke-EU land). I skal begge være 24 eller meget tæt på at fylde 24, medmindre i opfylder en af betingelserne for at få dispensation fra dette krav.
Desværre for jer er i for unge til uden videre at kunne søge fs, hvis din ægtefælle ikke er EU-borger (du skriver ikke, hvor hun er fra men jeg går ud fra, du mener ikke-EU land). I skal begge være 24 eller meget tæt på at fylde 24, medmindre i opfylder en af betingelserne for at få dispensation fra dette krav.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
-
fundiver199
Re: Familiesammenføring fra Tyskland
Der er også 2 andre muligheder, nemlig:
1) Din kone bliver tysk statsborger og flytter herefter til Danmark efter EU-reglerne.
2) Du flytter ned til din kone i Tyskland og tager hende efterfølgende med til Danmark efter EU-reglerne.
For en nærmere beskrivelse af EU-reglerne se "jeg vil... flytte til Sverige/Schlesvig" samt de tekster, der linkes til i denne tekst.
1) Din kone bliver tysk statsborger og flytter herefter til Danmark efter EU-reglerne.
2) Du flytter ned til din kone i Tyskland og tager hende efterfølgende med til Danmark efter EU-reglerne.
For en nærmere beskrivelse af EU-reglerne se "jeg vil... flytte til Sverige/Schlesvig" samt de tekster, der linkes til i denne tekst.