hjælp efter aktiv loven

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Yagmur

Re: hjælp efter aktiv loven

Indlæg af Yagmur » 12.07.2010 13:31:11

:) så er jeg ik så ked af det længere, venner jeg ved det er en hård process, men jeg må prøve at kæmpe.

Jeg ved mange kæmper derude og jeg krydser finger for alle.

Yagmur

Indlæg af Yagmur » 13.07.2010 10:37:32

Så har jeg snakket med udlædingestyrelsen og i har ret venner, det går ikke under forsørgelse men tilgengæld ser det heller ik særlig godt ud på mine papir at jeg har modtaget engangsydelse, de sagde jeg skulle prøve at søge og se hvad der skete.

Så nu er min kæreste snart på vej og vi skal giftes, så må vi tage den derfra, er bare så usikker på om ha nskal blive eller tage tilbage og så søger vi fs dernede fra. Udlædingestyrelsen siger det ingen betydning har.

Yagmur

Indlæg af Yagmur » 13.07.2010 12:06:02

Nu har jeg googlet lidt og kan ikke finde noget på: udlændingelovens § 9, stk. 5 (selvforsørgelseskravet).

Jeg kunne godt tænke mig at finde noget angående denne pragraf, så jeg kan sætte den på mine papir, så de kan se det tydeligt.
Nogen der lige ved hvor det hele står??

Det er heller ik altid de har styr på reglerne inde ved udlædingestyrelsen.

Kim P. Nyberg
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Indlæg af Kim P. Nyberg » 13.07.2010 12:32:48

Hvis man blot ringer eller e-mail'er til Udlændingeservice (som det hedder nu) og beder om et svar, er svaret alene vejledende. Men skriver man et brev med frimærke på til dem og fortæller sagens sammenhæng, får man som regel et mere grundigt svar. Har man et udlændingenummer, man kan refererer til, kan svaret være ledsaget af en klagevejledning.

Du finder udlændingeloven her:

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0 ... x?id=28982
Frivillig rådgiver i Ægteskab Uden Grænser

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 13.07.2010 12:34:34

Du skal ind på http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/f ... aeller.htm

Der på siden klikker du dig frem og tilbage og kan finde alle oplysninger - og jo, meget kan man skyde US i skoene, men ikke at de ikke har styr på reglerne :!:

Du må ikke tage dem, der sidder og besvarer telefonopkald, som målestok for US som helhed, bag dem sidder en stab af jurister der HAR helt styr på reglerne.

At nyidanmark så ikke er helt opdateret, fx mht den nye 3 års grænse for at have modtaget sociale ydelser kan nok skyldes at man prioriterer andre ting end opdatering højere.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar