Afhøring
Afhøring
Her kommer efter noget tid, lidt information om hvordan en afhøring kan finde sted efter opfordring. Jeg spurgte til dette, ved at jeg aldrig har været til afhøring og var meget usikker på, om der ville blive stillet spørgsmål, som vi aldrig havde snakket omkring eks. "hvor vi havde gået i skole?", noget som jeg personligt syntes ikke høre med til det at ville leve sammen i en sund familie.
Oplevelsen af afhøringen var meget forskellig. Min elskede ægtefælle, fik ikke nogen god oplevelse, hvor jeg fik en der ikke kunne siges noget negativt om. For jeg blev tilbudt kaffe og kunne tage et par kopper under afhøringen. En meget behagelig situation.
Spørgsmålene var faktisk bygget op om at se hvor meget vi var sammen og hvad vi har oplevet. Hvordan ens forhold var til hinandens famillie. Hvordan snakkede man sammen (både med ægtefælle og familie).
Svaret på mit spørgsmål er, at man skal nyde tiden sammen og gemme alle de positive ting med sin elskede, så er hovedparten af svarene givet.
Oplevelsen af afhøringen var meget forskellig. Min elskede ægtefælle, fik ikke nogen god oplevelse, hvor jeg fik en der ikke kunne siges noget negativt om. For jeg blev tilbudt kaffe og kunne tage et par kopper under afhøringen. En meget behagelig situation.
Spørgsmålene var faktisk bygget op om at se hvor meget vi var sammen og hvad vi har oplevet. Hvordan ens forhold var til hinandens famillie. Hvordan snakkede man sammen (både med ægtefælle og familie).
Svaret på mit spørgsmål er, at man skal nyde tiden sammen og gemme alle de positive ting med sin elskede, så er hovedparten af svarene givet.
Evig glad og lykkelig gift
Re: Afhøring
Jeg synes det kunne være interessant at få lidt flere eksempler på konkrete spørgsmål der blev stillet - og om I blev stillet de samme spørgsmål - om I begge svare på spørgsmålene - og om I svarede det samme - om det var 10 eller 50 spørgsmål - og hvorfor det var ubehageligt for din ægtefælle - hvor blev I afhørt?
Det vil være svært at fortælle hvilke spørgsmål der blev stillet, for de vil sikkert være forskellige, men vi blev afhørt om bryllupet, lige som hvis en du kender ønsker at vide noget. Hvordan ens realtioner til resten af familien var, mens man var sammen. Jeg blev afhørt på politistationen, mens min elskede ægtefælle måtte tage turen helt til det danske konsulat / ambassade.
Vi fik de samme spørgsmål og det skete på samme tidspungt, så mens jeg svarede svarede hun også. Jeg mener der var omkring 15 spørgsmål og det tog ca. 2 timer for mig.
Jeg kan ikke svare på, hvad det var min elskede ægtefælle, ikke kunne lide, for gennem hendes kultur / område hun bor, vil det være forkert at snakke og dårlig og triste ting.
Jeg ved ikke helt hvad hun har svaret, men vi havde på nogle områder forskelligt svar. Vi havde et spørgsmål om, hvem der var med til bryllupet. Der var flere fester og vi nævnte hver vores, som så var forskellig. Vi har været ærlige hele vejen og det har man kunne se gennem vores svar. For det vi sagde, var kun det vi vidste og på intet tidspunkt "digtede" vi noget som vi mente den anden vil/tænker/gør.
Vi fik de samme spørgsmål og det skete på samme tidspungt, så mens jeg svarede svarede hun også. Jeg mener der var omkring 15 spørgsmål og det tog ca. 2 timer for mig.
Jeg kan ikke svare på, hvad det var min elskede ægtefælle, ikke kunne lide, for gennem hendes kultur / område hun bor, vil det være forkert at snakke og dårlig og triste ting.
Jeg ved ikke helt hvad hun har svaret, men vi havde på nogle områder forskelligt svar. Vi havde et spørgsmål om, hvem der var med til bryllupet. Der var flere fester og vi nævnte hver vores, som så var forskellig. Vi har været ærlige hele vejen og det har man kunne se gennem vores svar. For det vi sagde, var kun det vi vidste og på intet tidspunkt "digtede" vi noget som vi mente den anden vil/tænker/gør.
hej, I hvilke andledning blev I afhørt? hvis jeg må spørge...hvorfor skulle man også blive afhørt, det har jeg aldrig hørt om før.
Det er en del af FS ansøgningen. Situationen er bare at det er nogle de vælger ud. Jeg mener at det er mellem hver 4. eller 10. ansøgning. 
øv oki, det lyder lidt ikke så hyggeligt, men vil det sige at din ægtefælle bor også i DK, siden I blev kaldt til det samtidig?
Jeg tror bestemt ikke, det sker så ofte som angivet ovenfor. Faktisk tror jeg, at det kun sker i meget få tilfælde - og i de tilfælde, hvis US mener at have mistake om proforma, eller at man ikke kender hinanden så godt, som man har givet udtryk for i ansøgningen. Det er de enste tilfælde jeg har hørt om hidtil.
Hvis ens ægtefælde befinder sig i sit hjemland vil ægtefællen blive "afhørt" på ambassden i ægtefællens hjemland - samtidig med at danskeren "afhøres" i DK. Det gøres samtidigt for at sikre, at man ikke kan "aftale", hvad der skal svares.
Hvis ens ægtefælde befinder sig i sit hjemland vil ægtefællen blive "afhørt" på ambassden i ægtefællens hjemland - samtidig med at danskeren "afhøres" i DK. Det gøres samtidigt for at sikre, at man ikke kan "aftale", hvad der skal svares.
Det er som Kroshka skriver. Det er for at se om det er proforma ægteskab. Til gengæld tvivler jeg på at det er noget man gør ved mistanke om proforma ægteskab. For jeg mindes om at have læst, at man fra US side vil tage nogle ansøgninger ud ved tjek om proforma. Jeg vil prøve at se om jeg kan finde det igen.
Kroshka skrev:Jeg tror bestemt ikke, det sker så ofte som angivet ovenfor. Faktisk tror jeg, at det kun sker i meget få tilfælde - og i de tilfælde, hvis US mener at have mistake om proforma, eller at man ikke kender hinanden så godt, som man har givet udtryk for i ansøgningen. Det er de enste tilfælde jeg har hørt om hidtil.
jeg skam er enige om at hvad han har sagt her ..