Sidste år fik min mand fs.. Jeg blev hurtig gravid og i dag har vi den dejligste dreng, Vi lever alle af mine barsel penge.. Nu har vi så fundet ud af, at vi venter bette bror/søster. Og vores indtægt (min) hænger slet ikke sammen med de mennesker vi er nu.. Og så slet ikke med et barn og et på vej..
Så ringede til Udlængservice i dag et par gange.. Først for at hører om hvis min mand kommer på kontanthjælp, ja så ved jeg godt at bankgarantien vil ryge.. Men var kommet frem til, at så måtte det bare være sådan.. >Men fik så af vide at så vil min mand få afslag på fs til næste år når vi skal søge fs igen..
Vores børn tæller som personer i boligkravet.. Så nu skal jeg også stille en lejlighed/hus til næste fs. med min. 81 kvm.. (Har 59 kvm i dag) men hvordan skal det være muligt når vi ikke engang har nok penge som tingene er i dag..
Ud over det så ringede jeg til min kommune for at høre om det ikek var mulighed for at de kunne hjælpe med at få ham ud i et job.. arb. prøvning eller et eller andet...?... Men der var svaret nej.. Det har de ikke resourcer til.. Så skal han være på kontanthjælp = miste bankgrantien... = blive afvist til næste år når vi skal søge igen.. Og det værste er sku at min mand er godt uddannet, har gået i skole i 20 år.. Det knækker sku hans selvtillid...
Så er problemet gud hjælpende også-... At hvis min mand så endelig får et job/ eller går igang med en uddannelse.. Så fik jeg af vide fra udlænding service at når vi skal søge igen, og sagen kører.. Så må han ikke lave noget til den tid... Kan da forstå første gang vi søgte... Men nu hvor det er 2 gang...
Undskyld mit sprog... Men hvad fanden skal vi så gøre??.... Skal jeg som pæredansker.. Mit fædreland.. Rejse for at være sammen med manden i mit liv.. Skriver sku snart til ude & hjemme eller noget