Jeg skriver til jer for er blevet lidt i tvivl omkring nogle regler for familiesammenføring. Håber at der er nogle der kan hjælpe mig med dem!
Min historie er: Jeg er studerende (er i gang med kandidaten færdig om 1 år), og hun er kommet til DK som au pair, hun har bestået 3 moduler i Dansk, nu har vi så besluttet os for at søge om familiesammenføring. Jeg vil hermed spørge jer om følgende:
1) Invandringsprøven, når den træder i kraft, vil den så også gælde for personen som har bestået dansk på niveauet DU3 modul 3 eller gælder den udelukkende for dem som slet ikke har noget særlig kendskab til DK?
2) I følge §7 om sikkerhedstillesen, så kan sikkerhedstillesen reduceres op til 50 % når personen opnår det nødvendige niveau i dansk, hvad så, hvis personen allerede har opnået det ønskelig niveau i dansk, kan man så få den reduceret?
3) Hvis nu referencen er studerende, hørte jeg nogle rygter om at sikkerhedstillesen bliver automatisk halveret, altså er på 25.000 kr. Er der nogle, der kan bekræfte dette rygte? I så fald vil du/I ikke skrive, hvor man kan finde lov/regler om det?
4) Da mig og min kæreste står begge to på positiv liste, hvor stor en indflydelse har dette på US afgørelse om at give os FS eller ej? (et spørgsmål for dem der har erfaring med lignende)
Jeg håber ikke at der er for mange spørgsmål
Tusind Tak for hjælpen
Mvh Daniel